[2022] Koupě ojeté Tesly: Na co si dát pozor při prohlídce? Detailní seznam

Koupě ojeté Tesly? Zde najdete na co je třeba si dát pozor. Jaké vady má ojetá Tesla Model 3, S či X? Přehledný a detailní checklist všech problémů.

Pokud nad ní uvažujete nebo Vás čeká koupě ojeté Tesly, tak určitě zbystřete. Při koupi ojetého auta musíte být velmi opatrný a to platí dvojnásob u elektromobilů této kalifornské značky. V tomto článku nebudeme řešit to, zda je dobrý nebo špatný nápad si pořídit takový ojetý kousek, ale zaměříme se na to, co při samotné prohlídce (pro Vás) nové Tesly nesmíte opomenout. Kompletní checklist naleznete o kousek níže.

Obecné problémy ojeté Tesly

Bez ohledu na to, který model či modelový rok se chystáte obhlédnout, většina Tesel z výrobní linky odejde alespoň s jednou výrobní vadou. V drtivé většině případů jde o kosmetické problémy, které nebudou mít absolutně žádný dopad na funkčnost vozidla, ale které mohou odehnat radost z koupi nového auta. Je to způsobeno zejména tím, že Tesla je poměrně nová automobilka, která byla založena v roce 2003 a první elektromobil na trh přinesli až v roce 2008. Pokud tedy zvažujete koupi ojetiny například z roku 2018, tak kupujete auto, které Tesla vyrobila po pouhých deseti letech zkušeností.

Pro většinu z nás to nepředstavuje problém, ale pokud Vás odrazují kosmetické vady laku či nedoléhající panely karoserie, tak Tesla pro Vás nemusí být tou nejlepší volbou. Naštěstí dnešní trh nabízí kopec alternativ. Rozumný kupec však tyto chyby využije ve svůj prospěch k tomu, aby získal vynikající elektromobil za bezkonkurenční cenu.

Abyste předešli překvapením při první obhlídce Vaší vysněné ojeté Tesly, tak si ještě před odjezdem na obhlídku (ideálně ještě před domluvením obhlídky) zkontrolujte, jaké vady našli jiní majitelé Tesly se stejným modelem a rokem výroby. Chcete-li být opravdu důkladný a nechcete nechat, aby Vám nějaká vada přešla pod prsty bez povšimnutí, tak si zkontrolujte VIN kód konkrétního auta. Díky tomu získáte údaje o přesném datu výroby (a ne prvního přihlášení), jakož i údaje o tom, ze které továrny tato Tesla pochází. Pomocí toho si pak umíte na různých fórech dohledat, s jakými výrobními vadami se setkali ostatní majitelé stejné výrobní série. Ke kontrole můžete použít například tento dekodér, který je zcela zdarma.

Koupě ojeté Tesly: Všeobecný checklist

Tyto věci byste měli zkontrolovat bez ohledu na to, jakou Teslu obhlížíte. Jedná se o obecné položky, které je třeba kontrolovat u každého auta, ale i problémy specifické jen Teslám. Checklisty pro konkrétní modely naleznete níže. Tyto věci nemine žádná koupě ojeté Tesly a umíte je použít i u jiných automobilů.

Exteriér

  • Porovnejte informace z VIN dekodéru s tím, co před sebou vidíte. Je auto v té barvě, ve které by mělo být? Sedí označení na kufru s tím, o jakou motorizaci se jedná? Je interiér v takové barvě, jak by měl být?
  • Zkontrolujte lak auta. Přejeďte ho několikrát dokola a nestyďte se laku dotknout pokud máte pocit, že na nějakém místě nevypadá originálně – to je nejsnazší způsob jak odhalit nekvalitně přestříkané panely. Pokud je lak na konkrétním místě drsný a výrazně méně lesklý než zbytek auta, zeptejte se, jaký byl důvod přestříkání daného panelu.
  • Zkontrolujte panely. Velké chyby si všimnete už při prohlídce laku, ale drobnosti Vám mohly snadno uniknout. Nedoléhající panely nejsou konec světa, ale chcete se s nimi seznámit ještě před převodem peněz.
  • Zkontrolujte karoserii kolem kol. Toto je místo, kde Tesly nejvíc trpí. Pokud je rezavá, dejte nohy na ramena a utíkejte pryč.
  • Zkontrolujte kola. Neměla by být doškrábaná ani zdeformovaná. Pokud je tato Tesla vybavena Aero koly (na obrázku níže), sundejte puklici a zkontrolujte kolo i pod ní. Pokud na sobě poklici nemá, zeptejte se, jestli ji k autu dostanete. Nová sada čtyř Aero poklic stojí více než 3 000 korun a dokážou Váš dojezd prodloužit o 10 až 15 kilometrů, zejména při jízdě na dálnici.
  • Zkontrolujte auto zespodu. Toto lidé často opomenou, protože se cítí trapně, když leží na zemi a kontrolují spodek auta. Nemáte však proč, toto je jeden z nejsnazších způsobů, které Vám pomohou odhalit auto, o které nebylo dobře postaráno. Takové auto bude mít škrábance, praskliny a možná i rez, pokud pochází z pobřežního státu, jako je například Nizozemsko.
  • Zkontrolujte skleněné panely. Všechna okna a panoramatická střecha musí být v dokonalém stavu. Jakékoli praskliny bude třeba urychleně opravit, protože představují bezpečnostní riziko. Dejte si čas, protože malé praskliny nemusí být snadno viditelné, ale časem se budou zvětšovat.
  • Zkontrolujte, zda jsou všechny dveře v pořádku (včetně kufru). Všechny dveře by se měly snadno otevřít a zavřít. Otestujte také otevírání a zavírání pomocí displeje.
  • Zkontrolujte těsnění. Máme na mysli těsnění, která zabraňují tomu, aby do kufru zatékala voda a podobně. Naleznete je na rozhraní dvou panelů, které se spolu mají dotýkat. Zejména dávejte pozor na těsnění kufru, protože pokud jsou špatná, může to způsobit rez, které si jen tak nevšimnete, dokud není pozdě.
  • Zkontrolujte tažné zařízení. Toto musí být v dokonalé kondici a přítomno, chcete-li cokoli táhnout.
  • Zkontrolujte pneumatiky.
Pošozený lak.

Zo sedadla vodiča

  • Zkontrolujte, zda displej neukazuje žádná chybová hlášení.
  • Na displeji zkontrolujte About Your Tesla okno. Zde se dozvíte důležité informace, jako např. úroveň autopilota či prémiové konektivity. Také otevřete Sketchpad, a nechte jej pár minut zapnutý. To vám pomůže zkontrolovat, zda je displej v pořádku a zda netrpí fantomovými doteky. Pokud hej, budete ho muset vyměnit, protože to výrazně zhorší zážitek z používání auta a v krajních případech mohou fantomové doteky až ohrozit životy pasažérů.
  • Zkontrolujte reproduktory. Pusťte nějakou hudbu a přibližte se ke každému reproduktoru, abyste zjistili, zda funguje.
  • Zkontrolujte všechna zrcadla a parkovací kamery. Dají se zrcadla otáčet a nastavovat? Nejsou zatmavené? Nejsou prasklé? Je obraz z parkovacích kamer v takovém rozlišení, v jakém má být? Jsou všechny kamery funkční?
  • Zkontrolujte vyhřívání a okna. Dají se okna zavřít a otevřít bez problémů? Co střešní okno (starší modely S)? Funguje vyhřívání?
  • Zkontrolujte nouzové otevírání dveří. Buďte opatrní, abyste nic nepoškodili. Toto by mělo fungovat zcela bez problémů. Opět jde o bezpečnostní funkci, kterou v případě potřeby je třeba okamžitě opravit.
  • Zkontrolujte funkčnost klimatizace a topení. Použijte maximální nastavení chlazení či topení. Nic by nemělo vydávat hlasité nebo nepříjemné zvuky ani bouchat. Klimatizace v Tesle by měla velmi rychle začít foukat velmi studený vzduch a topení by mělo po pár vteřinách začít foukat velmi teplý vzduch. Topení v Tesle by mělo být mnohem rychlejší než topení ve většině spalovacích aut, takže si na něj dejte pozor. Pokud mu trvá zahřívání příliš dlouho, něco je pravděpodobně špatně.
  • Zkontrolujte stěrače a klakson.
  • Zkontrolujte připojování telefonu a ovládací prvky na volantu. Všechno by mělo fungovat bez problémů.
  • Otestujte světla a směrovky. Nezapomeňte na brzdová světla, mlhovky, dálková světla, parkovací světla ani potkávací světla.
  • Autopilot. V neposlední řadě otestujte také autopilot. Podle jeho úrovně se vám odemknou různé funkce. Ta nejvyšší úroveň autopilota se nazývá Full Self Driving nebo zkráceně FSD. Nenechte se však oklamat, přestože autopilot v novém vozidle stojí aktuálně až 6 200 tisíc eur, cenu ojetého auta nijak výrazně neovlivňuje. Z dlouhodobých dat lze vyčíst, že ojetiny s FSD jsou přibližně o pouhé 3 % dražší, než ty bez něj. To se může změnit časem, kdy v FSD přibudou nové funkce.

Interiér

  • Zkontrolujte sedadla. Všechno čalounění by mělo být na pocit příjemné a nemělo by být příliš poškozené – zde hodně rozhoduje cena vozidla a Vaše očekávání. Nezapomeňte otestovat také elektrické ovládání sedadel. Pokud elektromotory (ty k ovládání polohy sedadla) vydávají hlasité zvuky či něco vrže, tak je to náznak toho, že mohou brzy vypovědět službu.
  • Zkontrolujte pásy.
  • Zkontrolujte levý i pravý věšák na oblečení.
  • Zkontrolujte zda se zadní sedadla dají sklopit. Také by zde nic nemělo vrzat ani projevovat nadměrný odpor.
  • Otestujte všechny USB porty v celém autě. Nic Vám neumí pokazit radost z auta tak, jako vadný USB port. Jejich oprava obvykle není příliš nákladná, ale je velmi otravná.
  • Zkontrolujte bezdrátovou nabíječku na telefon, je-li jí auto vybaveno.
  • Pokud má auto předplacenou prémiovou konektivitu, otestuje připojení na internet. Můžete majitele předem požádat, aby tuto službu předplatil alespoň na jeden měsíc. Pokud to bude problém, zaplaťte za tento měsíc. Může se to zdát banální, ale chyba v připojení na internet je jedna z nejhorších věcí, co se Vám může stát. Oprava obvykle vyžaduje výměnu celé multimediální jednotky.
  • Zkontrolujte všechna světla v interiéru. Zde patří světla pro čtení pro řidiče, spolujezdce i zadní pasažéry, ambientní osvětlení podlahy auta, osvětlení odkládacího prostoru zadních pasažérů, osvětlení středové konzoly, osvětlení rukojetí na dveře, přední osvětlení země při otevřených dveřích. V závislosti na modelu zde mohou ještě nějaká světla přibýt.

Nabíjení

  • Zkontrolujte dvířka nabíjecího portu. Dají se snadno otevřít a zavřít? Někteří majitelé si stěžovali na jejich poruchovost zejména na kusech ze začátku roku 2018.
  • Zkontrolujte nabíjecí port. Připojte vozidlo na nabíječky různého výkonu. Pokud toto nemůžete z logistických důvodů učinit, zkuste alespoň jeden typ nabíjení. Během testovací jízdy ideálně zastavte i na veřejné nabíječce a auto na pár minut připojte. Kontrolujte, zda se auto nabíjí a zda se nabíjí správným výkonem.
  • Zkontrolujte jaké všechny nabíječky a nabíjecí kabeláž je k autu. Její absence Vám dokáže velmi znepříjemnit život na příštích pár dní.

Poslední body

  • Ujistěte se, že majitel je schopen Vám převézt vlastnictví automobilu přes mobilní aplikaci Tesla. Předem si vytvořte profil, aby to bylo co nejjednodušší. Ujistěte se, že bývalý majitel již nemá k autu žádný přístup. Každá Tesla přichází s minimálně dvěma kartami, které slouží jako klíče. Vždy trvejte na tom, abyste obdrželi obě.
  • Ujistěte se, že všechny problémy, které jste na autě našli, jste si poznamenali a budou zapsány do kupní smlouvy. To zajistí bezpečnost Vás i prodávajícího. Také tyto chyby vzpomeňte při dohadování na ceně.

Koupě ojeté Tesly Model 3

Model 3 je zdaleka nejpopulárnější Tesla a to zejména díky své nízké ceně a tedy vynikajícímu poměru cena/výkon. To, co dostanete za své peníze, se těžko porovnává i s dražší konkurencí. Mnoho kusů, zvláště z počátku výroby, však výrobní linku opustilo bez kontroly kvality a proto byste měli být právě u tohoto modelu velmi opatrní. Co tedy je třeba zkontrolovat?

  • Zkontrolujte kola. Ta by měla sedět s úrovní výbavy a tím, co vám řekl VIN dekodér.
  • Zkontrolujte vyhřívání zadních sedadel. Ne všechny kusy Modelu 3 tuto funkci mají odemčenou, takže se ujistěte, zda ji má ten váš. Dodatečné odemknutí této funkcionality vyjde na přibližně 8 000 korun.
  • Zkontrolujte Garage Homelink vysílač. Ne každý Model 3 má tuto funkci. Stačí otevřít informace o Vaší Tesle (kde vidíte i nájezd) a zvolit Additional Vehicle Information. Tato funkce bude však pro většinu lidí stejně nepodstatná.
  • Zkontrolujte Acceleration Boost. Některé kusy Modelu 3 Long Range mají dokoupen tzv. Acceleration Boost. Jedná se o softwarový doplněk výbavy, který umožňuje zlepšit zrychlení.
  • Supercharger zdarma. Žádný Model 3 nepřišel s doživotním nabíjením na Tesla Supercharger stanicích zdarma (na rozdíl od raných Modelů S). Některé kusy však dostaly dočasné nabíjení zdarma. Zkontrolujte, zda se to týká i toho Vašeho.
  • Zkontrolujte blatníky. Rané Modely 3 nebyly vybaveny malými gumovými blatníky, což způsobovalo rychlejší rezivění a vážné poškození laku v okolí kol. Auta vybavená těmito blatníky nevypadají tak dobře, ale dokážou Vaše auto zachránit a to zejména v zimě. Jejich dodatečné dokoupení vyjde na více než 8 000 korun, ale všichni majitelé je před pár lety dostávali zdarma. Pokud nejsou namontovány, zeptejte si je.
Tesla Model 3 Paint wear
  • Tepelné čerpadlo. Modely 3 od roku 2021 nabízí také tepelné čerpadlo. Pokud jste našli ojetinu, která je jím vybavena, tak není důvod slavit. Přestože toto čerpadlo prodlužuje dojezd, tak si mnozí majitelé stěžují na poruchovost. Zjistěte, zda již bylo měněno za méně poruchový model.

Koupě ojeté Tesly Model S

Tesla Model S byla prvním úspěšným modelem této automobilky a druhým celkově. Kromě bodů zmíněných výše v obecném checklistu si však chcete dát pozor i na další věci. Tato Tesla se vyrábí již téměř 10 let, takže se o ní nasbíralo mnoho informací.

  • Facelift. Model S má celkem až 3 hlavní generace. Před rokem 2016, po roce 2016 a Plaid (po roce 2021, ale jen vybrané modely). Rozdíly mezi prvními dvěma nejsou nijak zásadní. Auta po roce 2016 vypadala zvenčí moderněji a vyprávěla stejnou designovou řečí jako Model X. Facelift, který přinesla řada Plaid, je mnohem zásadnější. Tesla výrazně předělala interiér a ten se nově ponáší na interiér Modelu 3 či Y. Kromě interiéru se změnila i pohonná jednotka. O tomto faceliftu jsme udělali dedikovaný článek, který najdete zde. Volba generace zůstává na vás a vašem rozpočtu.
  • Autopilot. Úroveň autopilota je čistě volba Vás a Vaší peněženky. Ale u Modelu S je třeba zamyslet se nad tím o něco víc. Kusy před rokem 2014 totiž byly vybaveny senzory Mobileye a teprve po roce 2014 Tesla přišla s vlastním řešením. Pokud tedy chcete ten nejpokročilejší autopilot, jaký umíte dostat, tak si na to dejte pozor. Jednotka Mobileye se dá za přibližně 1 500 eur vyměnit za jedničku od Tesly (včetně všech senzorů a snímačů), ale to jsou další náklady, které si málokdo uvědomuje.
  • Baterie 85. Baterie Modelu S 85, s kapacitou 85 kWh, měly zejména na začátku produkce velké problémy. Tesla jim musela později softwarově omezit kapacitu i rychlost nabíjení, aby se nezničily.
  • Baterie 90. Pokud zvažujete Model S 90, tak si také dejte pozor. Některé baterie s kapacitou 90 kWh prošly během prvních cyklů takovou degradací, že nové Modely S, které měly přibližně měsíc, již hlásily 5% opotřebení baterie. Tesla později tento problém vyřešili softwarovou aktualizací, ale pokud kupujete S 90, tak doufejte, že baterie již byla měněna. Tento problém sice postihl daleko méně kusů, než problém s Bateriemi 85, ale je o to horší. Tento problém se netýká faceliftovaných modelů od roku 2016 (s novým nárazníkem).
  • Media Control Unit. Velký displej umístěný na palubní desce se nazývá Media Control Unit nebo MCU, jak jej znají Tesla fanoušci. Ten měl u Modelů S problémy s paměťovou jednotkou. Většina z vadných jednotek je už dávno vyměněna, ale stále se najdou majitelé, kteří ještě nestihli využít možnost výměny zdarma. Nemusíte se však bát, protože tento díl Vám v případě selhání Tesla vymění zcela zdarma (dokonce i mimo záruku), jelikož se jedná o velmi rozšířenou vadu. Kromě toho je známo, že u okrajů displeje může vznikat žlutý pruh. Ten je způsoben lepidlem, které drží displej, a nijak neomezuje funkčnost displeje.
  • Topný systém. Na začátku jsme kladli důraz na topení a klimatizaci v autě. U Modelu S je známo, že topný systém občas selže. Pokud se něco takového stane mimo záruku, tak se díváte na opravu nad 30 000 korunami. Zeptejte se majitele, ať už byl topný systém měněn. Pokud ano, tak byste měli být alespoň na pár let v pořádku.
  • Rukojeti pro otevírání dveří. Rukojeti na dveřích Modelu S mohou selhat třemi způsoby: Buď se nevysouvají, nezasouvají nebo po zatažení neotevře dveře. Tesla toto ovšem nevnímá jako chybu designu a opravu si budete muset zaplatit. Ceny se liší podle typu problému.
  • Podvozek. Model S je velmi obtížné auto a podvozek pod touto hmotností skutečně trpí. Vždy před koupí zkontrolujte zavěšení kol i tlumiče – stačí vizuální inspekce. Pokud vidíte praskliny, trhliny, olej na místech kde nemá být nebo jeho absence na místě kde by být měl, auto bude potřebovat servis. Takové opravy začínají na asi 15 000 korunách a velmi rychle se umí vyšplhat i na 60 000 – 90 000 korun. Od majitele proto požadujte servisní historii a zjistěte, jak moc věnoval pozornost tomuto citlivému podvozku. Pokud o potenciálních problémech ani neví, tak auto raději nekupujte.
  • Testovací jízda. Koupě ojeté Tesly musí obsahovat i testovací jízdu. Během testovací jízdy si všímejte vibrací auta při vyšších rychlostech. Model S má občas problémy s hnací hřídelí, což může představovat poměrně nákladnou opravu.
  • Vlhkost ve světlech. Tento problém má většina LED světel, ale Model S je jím pověstný. Pokud je ve světlech voda, tak to není závažný problém. Je to ovšem argument, který Vám pomůže snížit cenu o pár korun. Když už budete doma, zkontrolujte odtok ze světel (vygooglete si Tesla Model S Light Draining Issue) a je-li zablokován, tak jej vyčistěte. To může zcela vyřešit Váš problém.
  • Denní svícení. Pokud na Teslu nefunguje denní LED svícení, tak se díváte na opravu ve výši přibližně 30 000 korun v případě, že je dané auto mimo záruku.
  • Kufr. Kufr na Modelu S má známý problém. Někdy se ani nezavře, ani neotevře. Je ve fázi částečného zavření (něco, jako když nepřibouchnete dveře) a to Vám odebere možnost zamknout auto. Tento problém však lze velmi levně a rychle vyřešit. Problém se zamykáním lze obejít tak, že si otevřete dveře, auto zamknete přes displej, vystoupíte a dveře zavřete. Auto je nyní zamčené. S odemykáním naštěstí nejsou problémy.
  • Parkovací kamera. Na Modelu S je často problém také s parkovací kamerou. Do té se může dostat voda, která způsobuje korozi, načež následně z kamery vypadne čočka. Kamera se dá vyměnit za přibližně 15 000 korun, zkontrolujte proto její funkčnost přes displej ale i její vizuální stav. Pokud je na ní jakékoli množství koroze, připravte si 500 eur na výměnu.

Koupě ojeté Tesly Model X

Model X je o něco novější, než Model S. Na trh se dostal v roce 2016 a od té doby se téměř vůbec nezměnil. Tento model je známý zejména svými Falcon Doors, které se otevírají vzhůru.

  • Free Supercharging. Každý Model X před dubnem 2017 přišel s doživotním nabíjením na nabíječkách Tesla Supercharger zcela zdarma.
  • Media Control Unit. Velký displej umístěný na palubní desce se nazývá Media Control Unit nebo MCU, jak jej znají Tesla fanoušci. Ten měl u Modelů X problémy s paměťovou jednotkou. Většina z vadných jednotek je už dávno vyměněna, ale stále se najdou majitelé, kteří ještě nestihli využít možnost výměny zdarma. Nemusíte se však bát, protože tento díl Vám v případě selhání Tesla vymění zcela zdarma (dokonce i mimo záruku), jelikož se jedná o velmi rozšířenou vadu. Kromě toho je známo, že u okrajů displeje může vznikat žlutý pruh. Ten je způsoben lepidlem, které drží displej, a nijak neomezuje funkčnost displeje.
  • Topný systém. Na začátku jsme kladli důraz na topení a klimatizaci v autě. U Modelu X je známo, že topný systém občas selhat. Pokud se něco takového stane mimo záruku, tak se díváte na opravu nad 30 000 kroun. Zeptejte se majitele, ať už byl topný systém měněn. Pokud ano, tak byste měli být alespoň na pár let v pořádku.
  • Podvozek. Model X je ještě těžší než Model S a podvozek pod touto hmotností skutečně trpí. Vždy před koupí zkontrolujte zavěšení kol i tlumiče – stačí vizuální inspekce. Pokud vidíte praskliny, trhliny, olej na místech kde nemá být nebo jeho absence na místě kde by být měl, auto bude potřebovat servis. Takové opravy začínají na asi 600 eurech a velmi rychle se umí vyšplhat i na 60 00 – 90 000 korun. Od majitele proto chtějte servisní historii a zjistěte, jak moc věnoval pozornost tomuto citlivému podvozku. Pokud o potenciálních problémech ani neví, tak auto raději nekupujte.
  • Vlhkost ve světlech. Tento problém má většina LED světel, ale Model X je jím pověstný. Pokud je ve světlech voda, tak to není závažný problém. Je to ovšem argument, který Vám pomůže snížit cenu o pár korun. Když už budete doma, zkontrolujte odtok ze světel (vygooglete si Tesla Model X Light Draining Issue) a je-li zablokován, tak jej vyčistěte. To může zcela vyřešit Váš problém.
  • Zadní dveře – Falcon Doors. Model X používá futuristický senzor, který vidí skrz karoserii auta a ví, kdy se dveře mají přestat otevírat. Bohužel toto někdy selže a proto byste měli dveře pečlivě zkontrolovat. Neměly by být odřené ani poškrábané. Může to signalizovat vadný senzor, jehož výměna není ani levná, ani jednoduchá. Kromě toho je známo, že je třeba zkontrolovat těsnění dveří. Některé kusy ho měly nalepené naopak, což způsobilo, že voda nebyla vedena pryč od interiéru, ale dovnitř. Oprava je naštěstí relativně jednoduchá.
  • „Lepicí se“ volant. Na Modelu X se někdy stane to, že když otočíte volant, tak se nevrátí do základní polohy (kdy jsou kola rovná) sám od sebe. Toto může mít několik úrovní, ale postupně se to bude zhoršovat. Dobrou zprávou však je, že k vyřešení tohoto problému stačí namazat kloub volantu.

Proč nás nezajímá koupě ojeté Tesly Model Y, Cybertruck a Roadster?

Model Y vynecháváme proto, že první dodávky tohoto elektromobilu v Evropě přišly teprve nedávno a tedy koupě ojetého Modelu Y je víceméně nemožná. Také se jedná o poměrně nový elektromobil, ke kterému se ani v zahraničí nestihlo sesbírat dostatek informací. Můžete však aplikovat checklist Modelu 3, jelikož se jedná o velmi podobná auta. Koupě ojeté Tesly může být místy frustrující, ale stojí to za to.

Cybertruck a Roadster jsme vynechali, protože se stále nedostali na trh. Hodně štěstí, ať Vám vyjde koupě ojeté Tesly Vašich snů, a spoustu šťastných kilometrů.