Lucid a jejich rekordní dojezd elektromobilů. Má se Tesla čeho obávat?

Lucid začala vyrábět své dlouho očekávané elektromobily Lucid Air. V následujících dvou letech chce zvýšit kapacitu závodu na 90 000 vozů ročně.

Společnost Lucid se sídlem v Kalifornii začala nedávno ve své továrně v Arizoně vyrábět své dlouho očekávané elektromobily s názvem Lucid Air. Společnost také uvedla, že jejím cílem je v následujících dvou letech zvýšit kapacitu závodu až na 90 000 vozů ročně.

Lucid elektromobil, zdroj: Reuters.com

Špičková edice Lucid Air Dream Edition bude dostupná již brzy. Po ní budou následovat levnější modely, konkrétně se bude jednat o Grand Touring, Touring a Air Pure. Společnost také uvedla, že získala více než 13 000 rezervací na modely Lucid Air, přičemž zvýšila plánovanou celkovou produkci Lucid Air Dream Edition na 520 vozů.

Tesla má konkurenta, který dominuje v dojezdu

Verze edice Lucid Air Dream Edition v ceně 169 000 dolarů získala oficiální rating americké vlády na dojezd 520 mil (837 km). To je až o 100 mil víc než její nejbližší konkurent Tesla Model S. Cena S-kové Tesly se pohybuje na úrovni 90 000 dolarů. Akcie společnosti Lucid díky jejímu milníku poskočily až o 23 %.

Lucid
Lucid elektromobil, zdroj: Reuters.com

Generální ředitel společnosti Lucid – Peter Rawlinson, bývalý hlavní inženýr Tesly Modelu S, ve výrobním závodě řekl, že auta jeho společnosti mají oproti Modelu S výhodu v technologii baterií a nákladech.

„Zbavili jsme zákazníky strachu z dojezdu,“ řekl. „Další velkou překážkou je efektivnost nákladů na elektromobily. Musíme snížit náklady.“ Řekl, že Air Pure, nejlevnější verze s cenovkou 77 400 dolarů, se začne vyrábět koncem příštího roku.

Lucid
Lucid elektromobil, zdroj: Reuters.com

Společnost založená v roce 2007 získala v roce 2018 finanční prostředky od saúdskoarabského veřejného investičního fondu a v červenci vstoupila na burzu prostřednictvím fiktivní společnosti.

Rawlinson, který opustil Teslu v roce 2012, čelí úkolům podobným těm, které měla Tesla v jejích začátcích, včetně toho, jak řešit výrobní výzvy a zvětšit výrobu.

Vysoké náklady a komplikace při výrobě

Generální ředitel společnosti Tesla – Elon Musk v červnu uvedl, že Tesla zrušila svůj plán uvést na trh Model S Plaid+ s cílovým dojezdem 520 mil (837 km). Uvedl, že samotný Model S Plaid je „dostatečně dobrý“. Kromě toho Musk uvedl, že „výroba je komplikovaná“.

„Výroba s pozitivním cash flowem je mimořádně těžká,“ přičemž jako důvod uvedl nízké marže výrobců automobilů.

Výrazný pokles v prodejích modelů S a X

Společný prodej luxusních modelů Model S a Model X dosáhl ve druhém čtvrtletí letošního roku pouhých 1 890 kusů. To je výrazný pokles, konkrétně z 22 300 kusů za stejné období před třemi lety.

Tesla
Tesla elektromobily, zdroj: Coinspeaker.com

„Model S se zásadně neliší od modelu S před devíti lety,“ řekl Abuelsamid. „Na prémiovém trhu zákazníci hledají to nejnovější a nejlepší.“

Musk v říjnu 2020 snížil cenu svého Modelu S, krátce poté, co společnost Lucid oznámila cenu svého základního modelu.