V roce 2023 YouTube tvrdě zakročil proti blokování reklam. Po zobrazení tří videí s AdBlockem již platforma neumožňuje další přehrávání bez reklam. Portál Android Authority se svých čtenářů zeptal, zda by byli ochotni raději investovat do AdBlocku nebo by si zvolili YouTube Premium. Výsledky hlasování jsou následující.
Většina respondentů, konkrétně 75,49 % z téměř 4400 účastníků hlasování, by si spíše zvolila funkční AdBlock než předplatné Premium. Naopak 24,51 % lidí preferuje YouTube Premium.
Mnozí hlasující pravděpodobně zohlednili, že AdBlock by byl jednorázovým nákupem bez potřeby opakovaného předplatného. Možná chtějí tímto hlasováním vyjádřit, že mají výhrady vůči nadměrnému množství reklam. Předplatné v podobě Premium však zůstává i nadále účinným řešením pro ty, kteří se chtějí zbavit reklam a získat další výhody.
Platformě však nehraje moc do karet fakt, že stále častěji zdražuje své Premium předplatné. Navíc kromě blokování reklam a sekce Music nenabízí nic jiného a uživatelům nepřijde dostatečně přesvědčivé si Premium členství koupit jen na základě těchto dvou výhod.
Platforma však už dříve avizovala nějaké změny a novinky, avšak zatím se nic takového nekonalo. Zřejmě si ještě nějakou dobu budeme muset počkat.
Jaký je váš názor na tento pomyslný souboj? Podpořili byste vývojáře blokátorů reklam nebo spíše platformu YouTube a tedy i jejich tvůrce? Váš názor nám určitě napište do komentářů.
Odpovědět