Netflixu se opět daří. Stoupají předplatitelé i zisky

Netflix roste navzdory kontroverzní změně z minulosti, která zakázala sdílení účtů.

Netflix zakončil loni ve velkém stylu. Ve čtvrtém kvartálu 2023 se firmě podařilo zvýšit počet předplatitelů o 13,1 milionu, což znamená největší nárůst v historii společnosti.

Netflix

Navzdory zásahu Netflixu proti svým divákům, kteří si navzájem sdílejí streamovací službu, společnost i nadále vzkvétá a je v rekordních číslech. Firma ukázala svou schopnost získat více předplatitelů i přes zvýšení nákladů a tedy i předplatného v klíčových zemích.

Netflix uzavřel obrovský kontrakt

Streamovací gigant naznačil svou strategii racionalizovat zvýšené ceny předplatného a přilákat další inzerenty do nákladově efektivního plánu s reklamami. Zdůraznilo to i odhalení 5-miliardové dohody, která zajistila zahrnutí široce populárního wrestlingového programu WWE „Raw“ do svých služeb.

Do konce roku 2023 měl Netflix více než 200 milionů předplatitelů, což znamená roční nárůst o téměř 30 milionů předplatitelů. Byl to obrovský rozdíl v porovnání s počtem diváků v roce 2022, který stoupl „jen“ o 8,9 milionu.

Netflix

Netflix zavedl opatření k omezení přístupu pro neplatící zákazníky, kteří používali hesla platících předplatitelů. Tento proaktivní přístup vedl k výraznému celkovému nárůstu, který znamenal pro společnost úspěšné oživení. Jeho přístup způsobil i boom zájmu na Wall Street s neuvěřitelným 65% nárůstem ceny akcií v loňském roce. Společnost v loňském roce dosáhla zisku ve výši 937,8 milionu USD. Tržby byly ve výši 8,83 miliardy USD, což je nárůst o 13%.