Společnost Facebook změnila svůj název na Meta. Co stálo za touto změnou?

Mark Zuckerberg řekl, že Facebook změní své firemní jméno na Meta. Tím degraduje službu jmenovce Facebooku na jen jednu z dceřiných společností.

Facebook mění název své společnosti. Proč tomu tak je? Společnost se rozhodla pro zaměření na tzv.. „metaverzum“ – Meta.

Zakladatel Mark Zuckerberg řekl, že Facebook změní své firemní jméno na Meta, čímž efektivně degraduje službu jmenovce Facebooku na jen jednu z dceřiných společností společnosti vedle Instagramu a WhatsAppu, a ne na zastřešující značku.

Meta

Společnost dříve známá jako Facebook také v tiskové zprávě uvedla, že plánuje začít obchodovat pod burzovním jménem „MVRS“ k 1. prosinci letošního roku.

Rebranding by mohl být součástí snahy o přepracování reputace Facebooku a otočení stránky po sérii PR nočních můr, včetně dezinformací na jeho platformách, selhání moderování obsahu a odhalení negativního vlivu jeho produktů na duševní zdraví některých uživatelů.

Budování něčeho nového nebo jen moudrý tah?

Změna názvu, kterou oznámil Zuckerberg během firemní konference o virtuální a rozšířené realitě Facebook Connect, je v souladu s jejím rostoucím zaměřením na metaverzum, které odkazuje na snahy spojit technologie virtuální a rozšířené reality v nové online sféře.

Facebook Connect
Facebook Connect, zdroj: ARPost.com

„Hodně jsem přemýšlel o naší identitě. Facebook je jedním z nejpoužívanějších produktů v historii,“ řekl Zuckerberg. „Je to ikonická značka sociálních médií, ale stále nezahrnuje všechno, co děláme,“ dodal.

„Dnes jsme vnímáni jako společnost sociálních médií, ale v naší DNA jsme společností, která vytváří technologie na propojení lidí. Metaverzum je další hranicí, stejně jako sociální sítě, když jsme začínali.“

Meta (Facebook)
Meta (Facebook), zdroj: CNN.com

Zuckerberg, který řekl, že rád studuje klasiku ve škole, řekl, že název byl inspirován řeckým slovem meta, což znamená „za hranice“. „Pro mě to symbolizuje, že vždy je co stavět.“

Společnost také nahradila svůj firemní znak, který obsahoval obrázek palce vzhůru, za nový znak, v podobě modré ležící osmičky/znaku M, který symbolizuje nekonečno.

Rozšířená a virtuální realita jsou podle Marka budoucnost

Společnost uvedla, že oddělí Facebook Reality Labs – svou divizi věnovanou službám rozšířené a virtuální reality – jako samostatný segment zpráv od svých sociálních aplikací. Změna by měla vstoupit v platnost od čtvrtého čtvrtletí.

Facebook shows off how you'll use its neural wristbands with AR glasses -  The Verge
Facebook Reality Labs, zdroj: TheVerge.com

Facebook nesdělil žádné výkonné změny. Na osobní facebookové stránce Zuckerberga se však jeho pracovní název změnil na: „Zakladatel a generální ředitel společnosti Meta.“

Zuckerberg odstartoval velkou produktovou událost představením série nových sociálních, herních a pracovních konceptů pro metaverzum. Uvidíme, jak se v následujících letech tyto změny a projekty projeví.

Metaverzum (Meta)
Metaverzum podle Marka Zuckerberga, zdroj: YouTube.com

Facebook také ukázal sérii koncepčních videí, které zdůrazňují jeho vizi metaverza. Jednalo se například o odeslání holografického obrazu sebe sama na koncert, který probíhá v reálném světě, sezení u virtuálních zasedacích stolů se vzdálenými kolegy nebo hraní her s přáteli.

Facebook nedávno uvedl, že na vybudování tohoto konceptu najme přes 10 000 lidí v Evropě. Zuckerberg také oznámil, že volání přes Messenger přichází do VR (režim virtuální reality), přičemž plánuje provozovat také virtuální trh.

VR Messenger (Meta)
VR Messenger, zdroj: Thetimesofisrael.com

Na něm budou moci vývojáři prodávat virtuální zboží. Chybět by neměla ani nová domovská obrazovka v Oculus Quest. Chatování a hry ve virtuálním světě by se tak měly stát sociálnějšími.