Téměř stoletý Rolls-Royce Phantom II se vrací zpět na trh

Téměř 100letá legenda z předválečného období v podobě Rolls-Royce Phantom II z roku 1929 se chystá opět vstoupit na trh. Přijde totiž s předělaným, tentokrát elektrickým pohonem.

Když se model Phantom II původně dostal na trh v roce 1920, byl jedním z nejluxusnějších aut na světě. Poháněl ho mohutný 7,7litrový šestiválec o výkonu cca 50 koní. Motoru sekundovala čtyřstupňová manuální převodovka.

Rolls-Royce Phantom II

V nové přestavbě navržené a zkonstruované společností Electrogenic pro soukromého sběratele s vášní pro životní prostředí je majestátní Rolls-Royce Phantom II vybaven 93-kilowatthodinovou baterií, jejíž část je umístěna pod ručně tvarovaným hliníkovým krytem. Ten se nachází přímo pod kapotou, kde byl původně motor. Druhá část baterie je umístěna v podvozku vozidla, díky čemuž má Phantom II dosahovat dojezdu přibližně 240 km.

Až 4násobný nárůst výkonu

Pořádný 150kilowattový (201 koní) elektromotor je také umístěn v podvozku vozidla, přičemž dodává točivý moment 310 Nm. Během procesu přestavby se vyskytlo několik výzev, říká Electrogenic, včetně zachování takzvaného speciálního systému mazání podvozku, který je rozhodující pro plynulou jízdu Phantomu II. Přepracovat bylo třeba i brzdový systém vozidla pomocí kabelů. Vzhledem k zastaralým technologiím před 100 lety to byla opravdu výzva.

Rolls-Royce Phantom II

Pokud jde o brzdový systém, původní brzdový pedál a páky byly umístěny v prostoru, který nyní zabírá velká baterie, takže bylo třeba jej vyměnit. V Electrogenic přemístili páky a kabely, dodatečně namontovali hydraulický posilovač mezi nově navržený brzdový pedál a původní lankové ovladače. Vozidlo má navíc funkci rekuperace baterie.

Nastavení mazání podvozku posílá olej do více míst samotného vozidla, které tvoří brzdové a závěsné spojky. Odstranění původního šestiválce způsobilo nefunkčnost celého systému. Specialista na konverzi však přišel s řešením, které zajišťuje, že bude i nadále fungovat. Modernizovaný Rolls-Royce má také tři jízdní režimy, kterými jsou Drive, Eco a Sport.

Rolls-Royce Phantom II

Interiér navíc prošel úpravou, přičemž původní ovládací prvky byly předělány. Palivoměr, který byl původně vertikálním průzorem je nyní ukazatelem stavu nabití baterie. Starý ampérmetr je ukazatel výkonu, který ukazuje kromě rychlosti také odběr energie při zrychlení a rekuperaci energie. Teploměr oleje ukazuje teplotu nabíječky a teploměr vody ukazuje teplotu elektromotoru.

Rolls-Royce Phantom II

Kabina je vybavena také nejmodernějším audio systémem s integrovaným subwooferem pod zadním sedadlem a plnou konektivitou Bluetooth.

S čím přijde Elecrogenic příště?

Toto je nepochybně nejkomplexnější přestavba klasického auta na elektromobil, o jakou jsme se kdy pokusili. Ohromující výsledky jsou skutečně důkazem předního světového talentu našeho týmu.

Steve Drummond, ředitel společnosti Electrogenic

Projekt byl dokončen za 18 měsíců a nyní je součástí rozšiřujícího se portfolia společnosti pro přestavbu elektromobilů, které zahrnuje soupravy pro auta jako Porsche 911, Mini či Jaguar E-Type.