BMW má na kontě přes milion prodaných elektrických vozů. Bude výroba pokračovat?

BMW dosáhlo na poli elektromobilů nového milníku. Značka prodala více než milion elektrických vozidel a společnost tvrdí, že toto je teprve začátek.

BMW dosáhlo na poli elektromobilů nového milníku. Značka prodala více než milion elektrických vozidel a společnost tvrdí, že toto je jen začátek její prodejní akce.

BMW tvrdí, že v průběhu letošního roku toto číslo zdvojnásobí. Do konce roku 2025 plánuje mít na cestách dva miliony elektrických vozidel.

Je však třeba poznamenat, že toto číslo zahrnuje hybridní i čistě elektrická vozidla společnosti. Přibližně 70 procent z tohoto milionu vozů tvoří plug-in hybridní automobily společnosti, jako jsou limuzíny 330e a 530e.

BMW se naplno pouští do elektrických vozidel

Automobilový gigant ovšem plánuje i další nárůst. Do roku 2025 má značka za cíl prodat dva miliony čistě elektrických vozidel. Do roku 2030 společnost tvrdí, že alespoň jedno z každých dvou vozidel prodaných v rámci celé BMW Group bude plně elektrické.

BMW elektrické auto
Koncept BMW EV, zdroj: CarMagazine.com

Značka se již touto cestou vydalq. Společnost již má v prodeji SUV iX3 a iX a nedávno uvedla na trh i4 – elektrický fastback navržen tak, aby konkuroval Tesle Model 3. V letošním roce je na cestě také elektrická řada 7 a elektrická X1.

BMW elektrické auto
Model BMW i4, zdroj: AutoNews.com

Společnost také tvrdí, že do roku 2023 bude mít na cestách alespoň jeden elektrický model v přibližně 90 procentech tržních segmentů, které obsluhuje. Gigant připravuje také 10 nových elektrických aut na další desetiletí.

MINI a Rolls-Royce budou plně elektrické

Podíváme-li se jinde v rámci BMW Group, MINI se začátkem roku 2030 stane výlučně elektrickou značkou, zatímco Rolls-Royce bude od roku 2030 prodávat výhradně elektrická vozidla.

BMW elektrické autá
Koncept elektrických MINI a Rolls-Royce vozidel, zdroj: WiredUK.co.uk

BMW také spolupracuje s partnery včetně IONITY, aby umožnily svým řidičům elektromobilů snadný přístup k více než 250 000 nabíjecím místům v celé Evropě, přičemž v příštích letech se plánuje spuštění dalších.

Elektromobilita vyžaduje holistické myšlení a implementaci. To je důvod, proč našim zákazníkům nenabízíme jen vysoce atraktivní elektrická auta. Zajišťujeme také, aby nabíjení bylo snadné a pohodlné.

Náš závazek pokrývá celý hodnotový řetězec. Od přesvědčivých produktů a služeb přes strategické investice až po budování naší vlastní firemní nabíjecí infrastruktury.

Šéf produktového manažmentu BMW
– Andreas Aumann