Lucid: nechceme konkurovat jen Tesle, ale i Němcům

Lucid si stanovuje velmi vysoké cíle. CEO se zkušenostmi z Tesly může být jeden z malé skupiny lidí, kteří je umí dosáhnout. Co přesně plánují?

Lucid je první z vlny elektromobilových startupů pocházejících z Kalifornie, které přišly a ještě přijdou a které se snaží napodobit úspěch Tesly. Před pár lety oznámili jejich vůbec první elektromobil Lucid Air, který by měl konkurovat Modelu S. Konečně jsme se dočkali prvních záběrů, které alespoň zčásti odhalují jeho nejzajímavější linie.

Zdroj: Lucid

Příslib Lucidu

Generální ředitel automobilky, Peter Rawlinson, řekl, že Tesla stále nepřišla na všechno a tvrdí, že, „Lucid přivede do elektromobility nový standard dojezdu a efektivity.“ To jsou velmi sebevědomá slova na to, že automobilka odkládala finální odhalení elektromobilu několik let.

V roce 2017 oznámili, že jejich elektromobil bude stát 60 tisíc dolarů a bude schopen projít kolem 380 kilometrů. Od tehdy se však mnohé změnilo, neboť v roce 2018 dostali 1 miliardu dolarů v investicích ze Saúdské Arábie a začali výstavbu své továrny v Arizoně. V současnosti hovoří o tom, že první automobily by mohli doručit koncem roku 2020. Cenovka bude však vyšší.

Realizace

Rawlinson si stojí za tím, že vše co slíbili i dodají. Před nedávnem oznámil, že továrna bude téměř hotová a už stačí dokončit jen produkční linku. Momentálně už testují první prototypy produkční verze. Vypadá to však tak, že elektromobil prošel několika změnami oproti tomu, co oznámili v roce 2017.

Zdroj: Lucid

Hrozba pro Teslu

Nejzajímavějším je jednoznačně 900 voltový pohonný systém elektromobilu: „Tesla používá 400 voltový systém. Porsche pracuje na 800 voltech, ale mi přicházíme na trh s 900 voltovým systémem. „Kromě toho, si stojíme za tím, že produkční verze bude schopna ujet alespoň 650 kilometrů na jedno nabití.

Dokonce tvrdí, že sesadí Teslu z trůnu efektivity. Jejich Lucid Air by měl mít spotřebu 13 kWh / 100 km. Při výkonu 1 000 koňských sil se pohybujeme v zatím nedosažení teritoriu. Elektromobil s takovým výkonem a dojezdem momentálně na trhu není.

Ne všechny zprávy jsou však dobré

Kromě oslnivých čísel, bylo oznámeno, že Lucid posouvá produkci levnějších automobilů na později a bude se soustředit na první model Air. Také oznámili, že základní cena bude přes 90 000 eur a je nastavena tak, aby jejich první elektromobil konkuroval německým automobilkám. Generální ředitel jmenovitě zmínil Mercedes-Benz třídy S.

Kompletní informace v dubnu

Vše, co ještě nevíme bude oznámeno v dubnu na Newyorském Autosalonu. Určitě se máme na co těšit.