RECENZE | Kugoo Kirin S4: Vyplatí se tato 400-eurová městská koloběžka?

Koloběžky značky Kugoo jsou v našich končinách dobře známé. Jedná se o cenově dostupné, ne jen městské koloběžky. V tomto článku si ukážeme Kugoo Kirin S4.

Elektrické koloběžky značky Kugoo jsou v našich končinách velmi dobře známé. Jedná se o cenově dostupné, nejen městské koloběžky, které nabízejí pro mnoho lidí dobrý poměr ceny a kvality.

V tomto článku se však podíváme na typicky městskou koloběžku – Kugoo Kirin S4. V první řadě je třeba podotknout, že se jedná o koloběžku v cenové hladině kolem 10 000 Kč, a tedy od ní není třeba čekat zázraky.

Koloběžka je zaměřena na krátké městské přesuny, přičemž její přednost je kompaktnost a nízká váha. Podle mě je spíše určena pro děti a ženy, ale samozřejmě od ní neodrazuji žádné chlapy.

Motor a rychlost potěší, absence Bluetooth připojení zklame

Co se týče výkonu, najdeme zde 350 W motor, který je umístěn v zadním kole. Díky danému motoru je maximální rychlost 35 km/h, které se opravdu podařilo dosáhnout. Váha jezdce byla 70 kg, přičemž koloběžka pro dosažení tohoto výsledku nemusela být nabita na 100%.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastní

Nutno podotknout, že rozjezd koloběžky je i při plně nabité baterii opravdu líný. Ve srovnání s klasickou M365 od Xiaomi mi přijde, že odpich je opravdu ubohý, a to i přesto, že nominální výkon je o 100 W vyšší než u zmíněné Xiaomi M365.

Ke koloběžce není žádná aplikace, ale má to svůj důvod. Koloběžka totiž nedisponuje bezdrátovým Bluetooth připojením. To je opravdu škoda, protože dnes už to je jakýmsi standardem městských koloběžek (Xiaomi/Ninebot).

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastní

Výkon si tedy nezvýšíš žádným čipováním, jako tomu je u Xiaomi / Ninebot koloběžek. To ale vůbec nevadí, protože výkonu je zde dostatek i bez čipu. Možná se ptáš, jak daleko s koloběžkou dokážeš dojít na jedno nabití. Rád ti na to odpovím 🙂

Základní Xiaomi v dojezdu překonává, ne však o mnoho

Kugoo Kirin S4 má výrobcem udávaný dojezd 40 km. To je samozřejmě u 99% koloběžek lež. Výrobci udávají tyto parametry za ideálních podmínek, tj. rovný asfalt, bezvětří, ideální venkovní teplota a lehký jezdec (cca 50-60 kg). Někdy se dokonce jedná o údaje ECO režimu, kdy koloběžka jede velmi pomalu, rychlostí cca do 15 km/h.

Je nutno podotknout, že není třeba řídit se výrobcem udávanými parametry, co se dojezdu týče. Ideální podmínky nejsou téměř nikdy a málo kdo jezdí s koloběžkou 10-15 km/h rychlostí. V koloběžce je zabudována 36 V/10 Ah baterie, která však nemá značkové články.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastní

Dojezd, který se podařilo při výše zmíněné váze jezdce dosáhnout, byl 25 km. Jednalo se o maximální rychlost během celé jízdy, přičemž jízda probíhala i na nezpevněných cestách či chodnících, kopcích a pod.

Jak bylo výše řečeno, k městskému dojíždění do práce či školy je to opravdu dostačující. Pro srovnání, Xiaomi M365 má baterii o kapacitě 7.8 Ah s udávaným dojezdem výrobce 30 km. Reálné to je však maximálně 20 km, při plném plynu cca 15 km.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastní

Nabíjení koloběžky ti zabere cca 7 hodin. Jedná se o údaj, kdy je koloběžka vybitá na nulu, což ti jistě nedoporučujeme. Koloběžku nabíjej přibližně při 20-30% kapacity, aby si zachoval její životnost. Jezdit můžeš i při minusových teplotách, tím si však zkracuješ životnost nejen baterie, ale také motoru. V zimě bude pochopitelně dojezd maximálně poloviční.

10palcové pneumatiky a dotykový LCD displej jsou velkým plusem

Snad největším plusem je za mě velký a zároveň dotykový LCD displej, který jsem v daném provedení viděl poprvé. Jedná se o několika palcový displej, který zobrazuje vše potřebné a ještě mnohem víc. Navíc je docela dobře viditelný i na slunci.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastní

Kromě aktuální rychlosti, jízdního režimu (na výběr ze tří) či procenta nabití baterie, najdeš na displeji také informace o napětí motoru a baterie, teplotu motoru, ikonu zapnutého svítidla či dokonce ikonu startu z nuly. Je toho opravdu hodně. Pokud by se ti málilo, můžeš si přestavit i jednotky z mil na kilometry a naopak.

10palcové pneumatiky již nejsou v dnešním světě elektrokoloběžek žádnou novinkou. Přesto se vždy jedná o výhodu, zejména jsou-li dušové a ne bezdušové nebo plné. Dušové mají sice největší riziko defektu, za to jsou nejkomfortnější.

V tomto případě se jedná o klasické, ničím výjimečné pneumatiky. Je zde však jeden nedostatek přední pneumatiky, resp. kola jako takového. Z mého pohledu jde o poměrně nepochopitelné řešení výrobce. Auto ventil je na předním kole umístěn velmi nešťastně. Při prvotním foukání kol po rozbalení koloběžky jsem měl velký problém napasovat hadičku od Xiaomi kompresoru na ventil pneumatiky.

Praktické ovládací prvky, nízká váha, kompaktní tělo

Na řídítkách, která sice nejsou výškově nastavitelná, ale za to nabízejí prakticky přístup ke všemu potřebnému. Z levé strany najdeme páčku kotoučové brzdy, která je bohužel jen jedna. Brzdění samo o sobě není žádná sláva, přičemž tomu nenapomáhá ani fakt, že brzdění je zpožděno.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastní

Při stlačení brzdy koloběžka nebrzdí hned, co je dost matoucí a opět nepochopitelné. Stejný problém je iu motoru. Po stlačení plynu koloběžka nereaguje hned, ale až po cca vteřině. Dá se na to zvyknout, ale koloběžka by to určitě neměla dělat. Nemyslím, že je to bezpečné.

Na konstrukci brzdy je připevněn nenápadný, ale za to velmi praktický a vcelku hlasitý zvonek. Posuneme-li se o kousek dál, můžeme si všimnout výše zmíněného LCD displeje, pod kterým se nachází jakési „poutko“. To slouží samozřejmě k přichycení koloběžky o blatník, aby sis ji mohl kdekoli odnést pohodlně s sebou.

Posledním prvkem řídítek je ovládání plynu, na kterém najdeme tlačítko sloužící k zapnutí a vypnutí koloběžky. Gumové tlačítko však slouží také k rychlému zapnutí/vypnutí obou svítidel koloběžky. Ty jsou překvapivě velmi výrazné i během dne. Oproti Xiaomi koloběžce jsou přibližně 2x větší, což určitě není na škodu. Nechybí ani reflexní prvky červené barvy na konstrukci kol.

Kugoo Kirin S4 a pár slov na závěr

Z celkových dojmů působí koloběžka poměrně robustně, ale výrobce by měl na kvalitě materiálů ještě určitě zapracovat. Mnohé potěší maximální nosnost až 100 kg, ochrana vůči stříkající vodě IP45, váha pouhých 13,5 kg či kompaktní rozměry 119 x 53 x 109 cm. Kompaktní rozměry jsou výhodou i nevýhodou zároveň.

Jako největší nevýhodu vidím v nášlapu, který je oproti Xiaomi či Ninebotu koloběžkám výrazně užší a kratší. Pro někoho to nemusí být problém, ale s botami velikosti 42 a výše už problém bohužel vidím. V čem ale problém nevidím je cena. Tato koloběžka tě vyjde na zhruba 9 800 Kč, přičemž v akci ji umíš koupit už za parádních 9 300 Kč.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastný

Klady a zápory elektrické koloběžky KUGOO KIRIN S4

PLUSY MÍNUSY
+ 10-palcové dušové pneumatikyMéně kvalitní konstrukce
+ Velký dotykový LCD displejPomalý rozjezd (zpoždění plynu)
+ Váha jen 13,5 kgKrátký a úzký nášlap
+ Výkonná přední i zadní svítilna– Velmi slabé brzdy
+ Praktické umístění zapínacího tlačítka Nešťastně umístěný přední auto ventil
+ Odolnost vůči vodě IP45Vůle v tyči řídítek
+ Kompaktnost
+ Cena

Pokud tě koloběžka zaujala, umíš ji koupit na tomto odkazu:

LINKhttps://www.banggood.com/custlink/mDmR2VK8ok
KUPÓNBG4A8982
CENA414 EUR / 10 070 CZK