Mojo Vision: Kontaktní čočky s AR

AR nezažívá zatím své nejlepší roky, ale investují se do ní miliony dolarů. Mnoho financí si získala společnost Mojo Vision. V čem je Mojo Vision jiný?

Pro ty, kteří nevědí, AR znamená augmentovaná realita. Je to podobné VR (virtuální realitě) s tím rozdílem, že AR promítá jen některé obrazy do toho, co skutečně vidíte, zatímco VR promítá úplně všechno, co vidíte. První zařízení s AR tu byly už před pár lety v podobě Microsoft HoloLens a společnosti Magic Leap, která také prodává svůj AR headset Magic Leap One, ale dosud jsme se nedočkali mainstreamového úspěchu. Co se tedy změnilo? A co je Mojo Vision?

MOJO AR contact lens
Zdroj: James Martin

Kontaktní čočky s AR od Mojo Vision

Mojo Vision je postupně se rozrůstající startup, kterému se podařilo vysbírat již 159 milionů dolarů na to, aby vyvinul AR kontaktní čočky. I přesto, že ve světě zuří koronavirus, minulý týden si zajistili 51 milionů dolarů z různých zdrojů, což nikdo nečekal, protože jsme dodnes neviděli žádný dostupný produkt. V lednu byl na CES v Las Vegas odhalen pouze prototyp, který si získal mnoho pozornosti.

Úspech VR a AR

Vypadá to tak, že o VR a AR se velmi zajímají technologičtí giganti: Microsoft, Apple i Facebook pracují na AR technologií. Ve světě VR dominuje HTC. I přes tento zájem výrobců AR ani VR nejsou běžnou výbavou domácnosti. Přenosnost a snadnost používání AR čoček by toto mohly změnit.

„Velmi jsme se snažili vyvinout první skutečně chytré kontaktní čočky. Když řekneme chytré, máme na mysli to, že jsou ve skutečném světě opravdu použitelné: můžete je nosit celý den a použít kdykoli potřebujete. „

viceprezident propagace v Mojo Vision

Jejich prototyp v lednu ukázal, že umí ukázat libovolný text, čas a stav počasí. Vypadá to tak, že investoři zatím společnosti důvěřují. Uvidíme jak se bude situace vyvíjet dál.