Řada Samsung Galaxy S22 v testech pohořela. Překonal ji i rok starý procesor

Samsung ovládl 4nm výrobní procesní technologii a požádal AMD o pomoc při tvorbě grafického systému, přičemž výsledkem celého snažení byl čip Exynos 2200.

Samsung ovládl 4nm výrobní procesní technologii a požádal AMD o pomoc při tvorbě grafického subsystému, přičemž výsledkem celého snažení byl čip Exynos 2200.

Procesor debutoval v sérii Galaxy S22 od Samsungu, která byla představena ještě v únoru. Na papíře vypadal čipset zajímavě, ale realita je jiná.

Nový Exynos 2200 je slabší než rok starý Snapdragon 888

Samsung prohrál nejen se Snapdragonem 8 Gen 1, ale také s loňským čipsetem Snapdragon 888. Známý zdroj Ice Universe zveřejnil výsledky testů Exynos 2200 v Geekbench 5. Porovnal výsledky získané s Apple A15 Bionic, Dimensity 9000, Snapdragon 8 Gen 1 a Snapdragon 888.

Exynos 2200
Geekbench 5, zdroj: Gizmochina.com

Nový vlajkový čipset Samsung podle výsledků testu prohrál se všemi konkurenty. Apple A15 Bionic se ukázal jako nejvýkonnější ze všech. Dimensity 9000 je na druhém místě, přičemž za sebou nechává Snapdragon 8 Gen 1.

Ice Universe vyjádřil politování nad tím, že Dimensity 9000, který najde své uplatnění ve střední třídě Galaxy A, je výkonnější než Exynos 2200 nacházející se v aktuální vlajkové řadě Galaxy S22. Ukazuje se, že zařízení střední třídy mohou být v jistém směru výkonnější než vlajkové lodě.

Zachraňuje Exynos 2200 grafický čip od AMD?

Jak se očekávalo, vlajková loď společnosti Samsung přichází s novým GPU čipem založeným na architektuře AMD RDNA 2, která se nachází na konzolích PlayStation 5, Xbox Series S a X. Exynos 2200 nabízí „nejlepší zážitek z mobilních her“.

Exynos 2200
Samsung Galaxy S22 Ultra, zdroj: Oyprice.com

Je to díky video akcelerátoru Xclipse 920, čerstvé architektuře Armv9 a vylepšenému neuronovému jádru (NPU), které zdvojnásobuje výkon svého předchůdce. Díky novému grafickému subsystému je čip „hybridní a jediný svého druhu“.

Nový procesor Exynos 2200 a jeho grafický akcelerátor Xclipse podporují sledování paprsků a stínování s variabilní frekvencí pro chytré telefony. Jedná se o funkce, které zlepšují herní zážitek a byly dosud dostupné jen na PC, noteboocích a konzolích. Samsung potvrdil, že Xclipse 920 GPU je jen první generací, přičemž Samsung plánuje také další.

Dvě technologie, které posunou zážitek z mobilního hraní

Ray tracing je technologie, která napodobuje chování světla v reálném světě. Výpočtem pohybových a barevných charakteristik světla při jeho odrazu od povrchů. Sledování paprsků vytváří realistické světelné efekty pro graficky vykreslené scény.

Ray Tracing, zdroj: YouTube.com

Variable Rate Shading je technologie, která optimalizuje pracovní zatížení GPU. Umožňuje vývojářům používat pomalejší míry stínování v oblastech, které neovlivňují celkovou kvalitu. Tím dává GPU více prostoru pro práci v oblastech, které jsou pro hráče nejdůležitější. Zároveň tím zvyšuje snímkovou frekvenci pro plynulejší hraní.