Infinity Train: Vlak budoucnosti, který se bude nabíjet pomocí gravitace

Na australském kontinentu vzniká velmi zajímavý projekt,který nese název „Infinity Train“.Jedná se o vlak budoucnosti,který se bude nabíjet pohybem z kopce.

Na australském kontinentu vzniká velmi zajímavý projekt, který nese název „Infinity Train“. Jedná se o vlak budoucnosti, který se bude nabíjet pohybem z kopce. Bude nést těžkou železnou rudu v jednom směru a tuto váhu a pohyb použije k nabití vlaku na zpáteční cestu zpět do dolu.

Infinity Train má potenciál být nejefektivnější bateriovou elektrickou lokomotivou na světě. Regenerace elektřiny na sjezdových úsecích odstraní potřebu instalace infrastruktury na výrobu a dobíjení obnovitelné energie. To z ní udělá kapitálově efektivní řešení pro eliminaci nafty a emisí.

Australská společnost může způsobit revoluci

Společnost FMG má sídlo v západní Austrálii se sídlem v Perthu. Nechybí jí ani obrovský majetek na severu státu. Jedná se o jednoho z největších producentů železné rudy na světě.

FMG oznámila Infinity Train jako součást společného projektu s nedávno získanou společností WAE, komerční odnoží známého závodního týmu Formule 1, Williams Racing.

Infinity Train
Infinity Train, zdroj: TechTimes.com

WAE vyrábí baterie pro elektrická vozidla, což FMG uvádí jako jeden z klíčových důvodů akvizice, jelikož tyto baterie budou pohánět i vlak budoucnosti. WAE také pracovala na souvisejících projektech.

Jedním z nich je i návrh patentovaného vysokonapěťového bateriového systému pro 290 tunové těžební vozidlo na vodíkový pohon. Po dokončení se údajně stane největším elektrickým vozidlem na světě.

Infinity Train
Infinity Train, zdroj: PledgeTimes.com

Jak tedy bude fungovat Infinity Train od FMG a WAE?

Vedení FMG uznalo, že důlní vlak nabízí jedinečnou situaci, která se dobře hodí pro novou technologii. Je to proto, že důlní vlak musí jet tam a zpět pouze na relativně krátkou vzdálenost.

To znamená, že jeho cesty jsou velmi předvídatelné, dobře ovladatelné a používají vždy určité množství energie, pokud je hmotnost přibližně stejná. Není to jako osobní nebo nákladní vlak navržený k použití po celém světě.

Infinity Train
Infinity Train, zdroj: IndiaTimes.com

Zakladatel společnosti – Andrew Forrest, cituje gravitační energii jako jeden kus globálního odklonu od fosilních paliv k jiným zdrojům energie.

Plně naložený 34 000-tunový vlak se bude sám pohybovat mírně z kopce a tuto kinetickou energii uloží do baterií, které budou pohánět mnohem snáze vyprázdněné vlaky zpět po svahu do dolů. Nový vlak zároveň sníží provozní náklady.

Infinity Train
Infinity Train, zdroj: TweakTown.com

FMG tvrdí, že její současná flotila má celkem 16 vlakových souprav, z nichž každá je dlouhá téměř 3,2 km a každá má kapacitu více než 34 000 tun.

Vlaky využívají naftu a představují 11 % celkových přímých emisí společnosti. Cílem FMG je do roku 2030 eliminovat naftu z jejich provozu a zcela dekarbonizovat.