Společnosti Meta klesla tržní hodnota až o 500 miliard dolarů. Co se děje?

Facebook v říjnu loňského roku přejmenoval svou společnost na Meta. Průběh přejmenování však ani zdaleka nebyl tak hladký, jak by se mohlo zdát.

Facebook v říjnu loňského roku přejmenoval svou mateřskou společnost na Meta. Průběh přejmenování však ani zdaleka nebyl tak hladký, jak by se zprvu mohlo zdát.

Společnosti jako Apple a Google začaly provádět změny v oblasti ochrany osobních údajů, které omezují obchodní model Meta a jeho sledování co největšího množství osobních údajů.

Opatření na ochranu osobních údajů společností Apple a Google, která uživatelům umožňují blokovat sledovače Meta, jednoznačně ochromují příjmy společnosti. Tyto sledovače byly již nejednou zodpovědné i za to, že se mnozí uživatelé otočili k platformě zády.

Dokáže si ještě Meta získat důvěru uživatelů?

Největším kamenem úrazu platformy je neustálé obtěžování náhodnou nebo strašidelně přesnou reklamou. To samozřejmě mnohé odradilo, ale důvodů poklesu popularity je ještě více. Mezi mladšími demografickými skupinami, kteří upřednostňují platformy jako je TikTok, nemá Facebook a platformy Meta žádnou šanci.

Meta
TikTok VS. Facebook, zdroj: Moms.com

Podle New York Mag ztratila Meta od změny názvu 500 miliard dolarů, přestože obviňovat nové jméno pravděpodobně není úplně na místě. Jsou zde samozřejmě i další změny, které se samotnou změnou názvu přišly.

Zdá, že Zuckerberg řídí společnost novým a poněkud zvláštním způsobem. Změna názvu na Meta také znamenala nové směřování společnosti se silným zaměřením na metaversu. Možná nikoho nepřekvapí, že „pohlcující internetový svět“ si mnoho fanoušků nenašel. Lidé nesdílejí stejný názor jako Mark, mnozí jsou dokonce pobouřeni.

Meta
Metaverse, zdroj: TechSpot.com

Prezentace nepříliš vábně vypadajících digitálních světů nechaly mnohé v pomykově. Většina hráčů nedokáže pochopit, proč všechny tyto „metaverse“ světy vypadají tak špatně, v porovnání s moderními hrami. Je to krok, který mnohé nechal velmi nejisté o budoucnosti společnosti.

Pokles společnosti způsobil, že se propadla zcela mimo první desítky nejbohatších společností světa. Kdysi se držela na 6. místě, ale od té doby zaostala za společnostmi jako Tencent a Nvidia. Díky poklesu tržní hodnoty se společnost propadla až na 11. místo.

Meta
Meta, zdroj: GizChina.com

Meta je společnost, která si může dovolit ztratit hodně peněz. Zdá se, že Zuckerberg je odhodlán v budování metaversa pokračovat, ať to stojí, co to stojí. Možná se tato sázka na metaversu vyplatí, nikdo neví. Uvidíme, jestli Meta a Facebook dokážou tyto ambice přetavit, přinést něco nového a opět si získat důvěru lidí.