Čínská elektrická kola pro každého?

Elektrokola i celková elektromobilita zaznamenala velký růst, za kterým může i pandemie koronaviru. Co je ale největším problémem?

Jak jsme již zmínili ve vícero článcích, globální pandemie velmi pomohla městské elektromobilitě. Elektrické koloběžky či kola jsou vynikající alternativou k veřejné dopravě a pomáhají dodržovat doporučení opatření týkající se odstupu a zákazu sdružování. Toto způsobilo několikanásobný nárůst prodejů kol i koloběžek. Odkud však všechny tyto dopravní prostředky pocházejí? Budeme mít všichni čínská elektrická kola?

Čínská elektrická kola nemá kdo přepravit

Nedávná analýza provedená Čínskou cyklistickou Asociací ukázala, že Číně se během prvních 9 měsíců roku 2020 podařilo exportovat více než 40 milionů elektrických kol. To je téměř čtyřnásobek kol, které se v Evropě podařilo vyrobit. Čína ale nečelí problému s výrobní kapacitou. Přepravci nemají kapacitu čínská kola přepravovat. Přepravní společnosti tvrdí, že nemají dostatek kontejnerů.

„Výsledkem je to, že nemůžeme posílat objednávky i přesto, že jsme kola vyrobili. Ještě horší je to, že ceny přepravy rychle stoupají. „

Yu Yuefeng, vedoucí oddělení pro import a export jedné z největších společností
Zdroj: CGTN

Některé společnosti tedy vytvořily novou část výrobní linky – místo, kde se kola určená na export rozeberou a uloží se do balení, které zabírá co nejméně místa.

Výroba kol zaznamenala neočekávaný nárůst

Překvapivě, výroba kol (elektrických i nemotorizovaných) je jedno z mála odvětví, které v Číně zaznamenalo během pandemie nárůst. Je to pravděpodobně i díky doporučením WHO (World Health Organization), která doporučuje prostředky městské elektromobility jako hlavní způsob přepravy během pandemie – mezi ty se řadí i čínské elektrická kola.

„Evropský trh zaznamenal největší nárůst. Objednávky se zdvojnásobily. „

Yu Yuefeng, vedoucí oddělení pro import a export jedné z největších společností