Na Instagramu přibudou další reklamy

Jako by v internetovém prostředí nebylo reklam už dost. V současné době budou další reklamy přibývat také na Instagram. Více v našem článku.

Instagram pod křídly Facebooku přešel na velmi profitující finanční model. Tato aplikace je plná reklam. Kde kdo si stěžuje, že vidí více reklam než samotných příspěvků. To se nebude v brzké době měnit, protože Instagram dnes začal ve vybraných trzích testovat novinku, která umožňuje inzerentům vkládat své reklamy i do nedávno přidané funkce Reels.

Instagram Reels dostanou reklamy již brzy

Do funkce Instagram Reels, která kopíruje celý koncept TikToku, dnes přišly reklamy v Indii, Brazílii, Německu a Austrálii. Jedná se o testovací start a s jistotou můžeme říci, že se tento seznam zemí v nejbližších měsících bude prudce rozšiřovat. Tyto reklamy jsou nejvýše 30 sekund dlouhé a od samotných klipů Reels je stěží rozlišíte. Budete je moci komentovat, lajkovat, ukládat, sdílet a přeskakovat.

Je překvapivé, že vedení Instagramu se rozhodlo tuto funkci přidat až poté, co uvedli Shopping in Reels, pomocí kterého mohou profily vkládat do klipů prokliky na produkty, které vidíte na obrazovce. Je možné, že Instagram nechtěl své uživatele zahltit kvantem reklam. Zejména, když se jedná o funkci, která je poměrně čerstvá. Samotný vedoucí Instagramu, Adam Mosseri, v lednu řekl, že s touto funkcí není spokojen.

Více reklam přijde i do Messengeru

Kromě Instagramu si Facebook dal záležet i na reklamách Messengeru. Těch je aktuálně poměrně málo, ale měly by přibýt nové možnosti vkládat do příběhů prokliky na produkty podobně jako tomu je při funkci Shopping in Reels. To může vzbudit větší zájem o příběhy na Messengeru, protože je víceméně nikdo nepoužívá. Určitě se všichni těšíme na to, jak náš soused začne zahlcovat tyto příběhy prokliky ve snaze si vydělat.

Tato funkce by měla být nejdříve zpřístupněna vybraným inzerentům a uživatelům, ale později i všem ostatním. To, jakou část z ceny prodaného produktu uživatel dostane nebylo objasněné, ale je velmi pravděpodobné, že tento aspekt bude ovlivňovat především samotný prodejce daného produktu.