Spotify podcasty budou nabízet pokročilou umělou inteligenci

Máte rádi podcasty? Spotify může být brzy tou nejlepší platformou na jejich poslech. Pomoci by mu v tom měla umělá inteligence.

Pokud dnes nemáte vlastní podcast, jako byste ani nebyli. Současné trendy hovoří jasně a analytici souhlasí: Podcasty jsou budoucnost. Technologičtí giganti si to očividně uvědomují a většina z nich nabízí vlastní platformu pro tyto audiozáznamy. Spotify, jako panující král ve světě hudby, se snaží využít svou pozici na to, aby se stal dominantní platformou pro podcasty. Nejnověji by mu v tom měla pomoci velmi pokročilá umělá inteligence. O co přesně jde? Jak to změní Spotify Podcasty?

Zdroj: Spotify

Spotify odkoupil startup Podz

Spotify nabízí solidní umělou inteligenci, která dokáže doporučit skladby, které by se vám mohly líbit. Na něčem podobném pracuje i oddělení zabývající se podcasty a akvizice startupu Podz by v tom měla výrazně pomoci.

Podz se totiž zabývá umělou inteligencí nebo AI, která využívá machine learning, což jí umožňuje naučit se Vaše preference a na základě toho, co se Vám v minulosti líbilo Vám doporučí podobné podcasty. Tam to však nekončí. Tato umělá inteligence jde ještě o krok dál a z podcastu vytvoří minutový sestřih nejlepších momentů, které by se mohly právě vám líbit. Díky tomu přesně víte, do čeho jdete.

Spotify zaměstnává machine learning experty již téměř dekádu, ale stále máme na čem pracovat. Věříme, že technologie, kterou Podz vyvinul, bude spolupracovat s tím, na čem jsme pracovali, a urychlí naši snahu dodat zákazníkům správný obsah ve správný čas, čímž urychlí růst této kategorie po celém světě.

Tisková zpráva společnosti

Nejen Spotify podcasty jsou na vzestupu

Facebook nedávno oznámil, že od 22. června přibude možnost publikovat Vaše podcasty právě na tuto sociální síť. Apple také investuje do podcastů nemalé částky a po změně designu jejich aplikace nedávno spustili možnost předplatného. Cílem předplatného je motivovat tvůrce a zajistit příjemný uživatelský zážitek bez reklam. Dokonce i Netflix, jedna z největších streamovacích služeb, experimentuje s podcasty.