Platforma TikTok si vybojovala prvenství. Porazila dokonce i Facebook

TikTok zná snad každý uživatel chytrého telefonu. Platforma se za poslední léta velmi populární, což dokazují i její čísla. Předběhla také gigant Facebook.

Největším gigantem v rámci sociálních sítí byl dosud Facebook. Ten mimo jiné zaujímal také první místo v počtu stažení ať už v Google Play obchodě nebo App Store. Překonal ho však TikTok.

Vznik TikToku se datuje od roku 2016, kdy na začátku její slávy byla sociální síť převážně tvořena vtipnými videi. Dnes tam však najdeme také edukační videa, návody v různých oblastech a mnoho dalšího.

Velcí hráči a jejich kopírování TikTok konceptu

Popularity TikToku si za poslední roky všimly i různé firmy, které již dnes inzerují své produkty a služby i tam. Už to není jen o starých velkých hráčích, jako jsou například Facebook, Youtube či Instagram.

TikTok
TikTok, zdroj: BestTikTokCompilations (YT)

Konkurence si však všimli i výše zmíněných společností, které zareagovaly podobnými funkcemi i na svých vlastních sítích. Instagram ještě dříve představil funkci s názvem Reels, která samozřejmě spočívá v krátkých videích. Nedávno se přidal také YouTube s jejich funkcí Shorts.

Facebook byl sesazen ze svého trůnu

Krátká videa sice nejsou jejich primárním zaměřením, ale uživatelům alespoň přinášejí nový typ obsahu jako osvěžující alternativu ke klasickým videím. V případě Youtube je však většina obsahu nahraného pomocí nové funkce Shorts z TikToku.

TikTok
TikTok statistiky, zdroj: Phonearena.com

Jak satistiky ukázaly, lidé mají v poslední době raději několik krátkých videí, než jedno dlouhé. Přesně proto nám Instagram i Youtube po vzoru TikToku přinesly své „vlastní“ alternativy.

Miliarda aktivních uživatelů měsíčně

V létě letošního roku překročil TikTok hranici 1 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, což reprezentuje až 45procentní nárůst oproti červenci 2020. V srpnu 2020 aplikace překročila hranici 2 miliard stažení.

Platformě se podařilo dosáhnout a překonat tuto hranici i přesto, že má mnoho odpůrců. Společnost prohlásila, že největšími trhy jsou pro ně Spojené státy americké, jihovýchodní část Asie a samozřejmě také Evropa.

Masivní růst popularity v poměrně krátkém čase

Ještě v lednu roku 2018 se měl TikTok pyšnit 55 miliony aktivních uživatelů. Na konci téhož roku to bylo až 271 milionů uživatelů, o rok později, konkrétně v prosinci 2019, to bylo 508 milionů uživatelů a na konci loňského roku až 689 milionů uživatelů.