Tesla mění politiku servisu. Chce být efektivnější

Tesla i jiné společnosti se neustále snaží zlepšovat. Výrobce chce pro své zákazníky výrazně zkrátit čekání na provedení servisního úkonu.

Tesla i jiné společnosti se neustále snaží zlepšovat a vypadat v očích zákazníka co nejlépe. Výrobce chce nově pro své zákazníky výrazně zkrátit čekání na provedení servisního úkonu.

Pokud mluvíme výrazně, myslíme to doslova. Tesla totiž chce, aby bylo zákazníkovo auto opraveno na počkání. Podle Muska by měla nejdelší oprava trvat do večera téhož dne.

Nejde však jen o jednoduché a rychlé úkony, ale také o komplexnější servis, který by normálně trval i několik dní. Elon Musk přiznal, že se inspirovali od servisních týmů Formule 1. Ve zkratce má automobilka v plánu být mnohem efektivnější než dosud a být pár kroků před ostatními.

Navzdory velkým plánům se může zdát, že Tesla má jen velké oči, ale opak je pravdou. První zkušeností automobilky s efektivnějším servisem se stal Kenny Handkammer, bývalý šéf mechaniků Formule 1 s téměř 30 letými zkušenostmi.

Tesla není nováčkem

Stalo se tak ještě v roce 2015, kdy Kennyho úkol byl vylepšit efektivitu servisu. Zavedl například systém logistiky – jízdních pruhů, které v servisním střediskům poskytly lepší koordinaci. Handkammer ovšem z Tesly odešel ještě v roce 2017 do konkurenční automobilky pod názvem Lucid Motors.

Tesla / Kenny Handkammer
Kenny Handkammer, zdroj: techspot.com

I přes všechno se Tesla ani zdaleka nevzdává. Zatím jde pouze o myšlenku, ale během pár let by to mohla být realita. Kromě jiných vylepšení přinesly za poslední roky do servisních středisek propracovanější servisní diagnostiku vozidel, která mnohem rychleji detekuje problém.

Bleskurychlý servis

Začátkem června letošního roku sám Elon Musk vyjádřil, že Tesla dělá vše pro to, aby servisní zákroky v Severní Americe byly provedeny ještě v den jejich objednání. To je opravdu odvážné tvrzení, avšak nic, co by se nedalo splnit.

Tesla
Tesla servis, zdroj: carnews.cc

Dostupnost servisních služeb v této míře chce Elon Musk poskytovat většině automobilů Tesly. Do budoucna by měla automobilka postupně najímat více servisních techniků, popřípadě i experty z dané sféry, kteří by jako například výše zmíněný Kenny Handkammer měli co nabídnout ve smyslu vylepšení služeb servisních středisek.