Takto vypadá moderní přístup ke stojanem na kola

New York má velký problém s odkládáním kol. To se snaží vyřešit tento nový start-up. Podaří se mu to a o co se vlastně jedná?

Startup v New Yorku přišel s novým řešením pro cyklisty. Jedná se o zcela nový přístup ke stojanům na kola. Zachovává si však jednu základní a důležitou vlastnost běžných stojanů kol: Může je používat kdokoliv zcela zdarma. Pro přístup ke stojanu Vám stačí jen aplikace, která je zcela zdarma. Jak to bude fungovat, kdy se postaví první stojany a jak je možné, že jsou zdarma?

S takovým stojanem na kola se setkáte v New Yorku

Vzhledem k tomu, že samotný startup pochází z New Yorku, nejdříve se s takovým stojanem na kola potkáte v této metropoli. O co tedy jde? Zodpovědnou společností je Oonee. Osoby stojící za tímto startupem přišli s krytým stojanem na kola, který je vybaven pumpou na kola a jehož použití je zcela zdarma. Úložná kapacita jednoho stojanu je 7 kol, což není mnoho. Velkou výhodou těchto stojanů je však to, že, podle slov designérů, se dají vyrobit velmi rychle a plánem je pokrýt jimi celé město. Kromě nových míst nabízejí i dodatečnou ochranu před krádeží.

Na budování sítě nových stojanů však startup potřebuje zelenou od města. Momentálně hledají místo, kam by na trvalo mohli umístit první testovací stojany. Otestované totiž zatím mají jen větší buňky s několikanásobnou kapacitou, které se však nejdou vyrábět tak rychle.

Proč jsou takové stojany třeba?

New York má více než 1.6 milionu cyklistů. Smutné však je, že na 116 cyklistů připadá jedno parkovací místo pro kolo. Mnozí jsou tedy nuceni nést kolo každý večer do bytu a během dne ho odkládat v kanceláři, kde pracují. Současný starosta této americké metropole pověřil svého podřízeného, Hanka Gutmana, tím, aby do konce roku zajistil minimálně 10 000 dalších míst pro odklad kol.

Startup Oonee nabízí rozumné a udržitelné řešení a osoby na čele startup tvrdí, že komunikují s pověřenými osobami a snaží se své řešení implementovat. Pokud se vše podaří, je jen otázkou času, kdy tyto stojany uvidíme v evropských městech. Financovat je budou reklamy, které budou na některých z nich umístěny. Další prostředky by mohly do projektu poputovat od investorů nebo od společností, které se rozhodnou zakoupit takový stojan pro své zaměstnance.