Smart brýle od Ray-Ban: Kamery po stranách, trojice mikrofonů či Wi-Fi

Smart brýle s názvem Ray-Ban Stories jsou vybaveny duálními 5megapixelovými kamerami, které uživatelům umožňují zachytit záběry z pohledu první osoby.

Společnost Facebook navázala partnerství s italským výrobcem brýlí EssilorLuxottica, aby představila zcela nový nositelný produkt. Ray-Ban Stories jsou první inteligentní brýle Facebooku, které dokážou fotografovat a nahrávat videa, přehrávat hudbu a provádět hovory.

Nové Ray-Ban Stories jsou vybaveny duálními 5megapixelovými kamerami, které uživatelům umožňují zachytit záběry z pohledu první osoby. Ve skutečnosti lze pořídit fotografii nebo zachytit až 30 sekund videa jedním ze dvou způsobů. Brýle mají tlačítko snímání, které však slouží také k reagování hlasových povelů Facebook asistenta.

Ray-Ban Stories: Kamery, světla, akce!

Brýle mají také napevno zapojená LED světla, která lidem dají vědět, když pořizuješ fotografie a videa. Tímto způsobem nebudeš moci tajně zachytit záběry nikoho. Na špiona si tedy s těmito brýlemi moc nezahraješ.

Watch Mark Zuckerberg announce new Facebook and Ray-Ban smart glasses - CNN  Video
Ray-Ban Stories, zdroj: CNN.com

Ray-Ban Stories mají také vestavěné reproduktory se třemi mikrofony. Facebook používá technologii tváření paprsků a algoritmus k potlačení hluku na pozadí pro zlepšení kvality hovorů.

Nové brýle se spárují také s novou aplikací nesoucí název Facebook View (dostupná pro Android i iOS). Ta uživatelům umožňuje sdílet obsah s jejich přáteli a sledovateli. Díky aplikaci Facebook View mohou majitelé Ray-Ban Stories importovat, upravovat a sdílet svůj obsah rychle a jednoduše.

Facebook View
Facebook View aplikace, zdroj: Facebook.com

Facebook se snaží o nápravu své reputace

Facebook v posledních letech poskytl uživatelům mnoho důvodů k obavám o jejich soukromí a bezpečnost. Společnost se proto snaží ze všech sil být transparentní před všemi otázkami, které mohou mít uživatelé ohledně nových brýlí. Facebook se vyjádřil také o samotném soukromí nového produktu, který je pro některé stále kontroverzní:

Bez vašeho souhlasu nebudeme mít přístup k vašim médiím. Obsah fotografií a videí zachycených pomocí Ray-Ban Stories uložených ve službě Facebook View nepoužíváme pro přizpůsobené reklamy. Pokud sdílíte svá média s jakoukoli jinou aplikací, platí podmínky dané aplikace.

Společnost nabízí až 20 různých variací svých nových smart brýlí. Patří sem klasické styly Ray-Ban Wayfarer, Wayfarer Large, Round a Meteor. Facebook také nabízí pět různých barev a množství čoček. Za čočky si však pořádně připlatíš.