Škoda Enyaq iV

Co umí vůbec první elektormobil od automobilka Škoda? Nabídne něco zajímavého nebo se jedná jen o další zelený pokus na ekologický vůz?

S elektromobily jako by se v současné době roztrhl pytel. Neustále přibývají nové a nové modely. Stejně tak se rozhodla na tento trend reagovat také automobilka Škoda, která představila nový model Enyaq iV. Co vše nám tento model přinese a jak bude konkurence schopný?

První elektromobil Škoda

Ačkoli již mnohé automobilky mají své první elektrické vozy v prodeji, Škodovka tak nějak otálela. Nakonec ale v roce 2020 přispěchala s novým plně elektrickým modelem. Oficiální představení této horké novinky probíhalo v Mladé Boleslavi tak, jak už bývá zvykem. Ve vývoji byl Enyaq iV samozřejmě delší dobu, ale až nyní se předvedl v plné své kráse, bez kamufláže a jiných prvků tolik obvyklých pro koncepty.

Crossover jak se sluší a patří

Sám o sobě je model Škoda Enyaq iV poměrně líbivé auto. Je to něco nového a neotřelého. Zároveň je to první vůz do rodiny elektrických automobilů škoda. Tomu odpovídají také specifické technologie. Možná i díky těmto skutečnostem vypadá model úplně jinak, než jak jsme od Škodovky zvyklí.

Světlomety jsou v tomto případě diodové, pokud si připlatíte, můžete dostat také Matrix LED světla. Díky ostrým hranám se dá říct, že je Enyaq iV vzhledově poměrně agresivní. Maska může být podsvícená, a vypadá opravdu nádherně. Při odemykání vozu je to doslova dechberoucí. Nejedná se o žádné SUV, takže je vůz poměrně nízký a sportovně laděný. Jak si Enyaq iV stojí v porovnání právě s SUV od Škody, Kodiaq?

  Enyaq iV Kodiaq
Délka (mm) 4 648 4 697
Šířka (mm) 1 877 1 882
Výška (mm) 1 618 1 660
Rozvor (mm) 2 765 2 791
Kufr (l) 585/1 711 835/ 2065

Co nabídne interiér vozu?

Poměrně velkým překvapením je interiér samotného vozu, který nabídne až překvapivý luxus. Na druhou stranu si na něj budete muset chvilku zvykat, protože jako celý model, i interiér je trošku nekonvenční. Využívá se zde platformy MEB, která je speciálně vyvinutá právě pro elektromobily. To znamená, že celá přístrojová palubovka je vyvedena v minimalistickém designu. Obrazovka pak nabízí 5,3″ a víc není potřeba. Vše důležité totiž vidíte jasně a přehledně.

Na středovém panelu pak naleznete displej, který už úhlopříčkou překoná leckterý tablet, nabízí totiž velikost 13″. Ten nabídne především detailní rozlišení a jasný ostrý obraz. Tento velký displej pak samotnému interiéru dodává osobitý styl, který bude s novými modely pravděpodobně stále častější a častější.

A co prostor?

Co se týče vnitřního prostoru, Škoda Enyaq iV ho má dostatek po všech ohledech. Středový panel nabízí spoustu odkládacího místa, loketní opěrka je pak dostatečně hluboká pro všechny věci, které budete potřebovat. Pokud se podíváme na prostor pro posádku, ten je opravdu bohatý, a to i na zadních sedadlech. Pro vyššího člověka ale může být problém nižší střecha. Kufr je také dostatečně veliký se svým objemem 585 litrů do něj hravě naskládáte naprosto vše, co budete potřebovat. Ať už to bude nákup či kufry.

Závěr

Musíme říct, že Škoda Enyaq iV působí velmi slušným dojmem, luxusním interiérem a dostatkem prostoru pro posádku i vaše věci. Prodávat se bude hned v několika verzích, které se budou lišit výkone, i dojezdem. Rozhodně ale Škodovka ušla kus cesty a dá se říct, že Enyaq iV bude silným konkurentem ostatním elektromobilům na trhu. Tedy co výbavy a prostoru. K tomu se sluší podotknout, že cena nejnižší verze bude 1 059 900 korun, což není zrovna málo a je proto otázka, zda zákazníci nakonec nezvolí jiný model od Škody či jiný elektromobil.