Recenze Nami Burn-E 2 Max, královna mezi elektrickými koloběžkami?

Námi Burn-E 2 Max má potenciál se stát královnou ve svém odvětví, i když ji mnoho lidí nezná. Je nový model koloběžky královnou ve svém odvětví?

Elektrická koloběžka od společnosti Nami je pro množství lidí velkou neznámou, ale pro mnohé je jedním velkým snem. Dovolím si tvrdit, že Nami Burn-E 2 Max je jedna z top koloběžek na trhu co se týká mnoha parametrů jako pohodlí jízdy, výkonu, kvality materiálů, jízdních režimů a funkcí.

Tomu samozřejmě odpovídá i cena, která vyrazí nejednomu čtenáři dech, ale jak už to bývá, za dobré je třeba si opravdu připlatit. Děkuji společnosti Amper servis za zapůjčení tohoto stroje pro účely recenze. Mám možnost testovat nejnovější verzi Burn-E 2 Max.

Pojďme se podívat na toto monstrum, které jsem měl čest testovat přibližně 2 týdny. Jako první přikládám oficiální prezentační video, podíváme se trošku do historie vzniku značky Nami, porovnáme si verze a v další části si detailně rozebereme jednotlivé části koloběžky, testy a pocity z jízdy.

Novinky ve verzi Burn-E 2 Max

Nejnovější model koloběžky Nami prošel jemnou změnou názvu a za Nami Burn-E se přidalo ještě „2 Max“. Tento model má jemná vylepšení a doplňky navíc. LED pásky blinkrů jsou viditelné už i zezadu, displej je jasnější, řídítka jsou širší o 6 cm a výrobce vyměnil značku brzd z Nutt na Logan a vylepšeními si prošly i blatníky, které jsou již celoplastové.

V balení se také rovnou nachází tlumič řízení. Všechny tyto vylepšení a doplňky jsou celkem hodnotné, například jen tlumič řízení stojí přes 200 eur, ale cena koloběžky se od loňského modelu vůbec nezměnila, takže tyto změny vnímám pozitivně.

Problém s dodávkami nejnovějšího modelu

V momentální situaci vám téměř žádný prodejce neumí zaručit dodání poslední verze se všemi vylepšeními, jelikož po celé EU jsou různé distribuce s různými kombinacemi doplňků a tudíž je to tak malé lotto. Můžete dostat koloběžku s novým displejem ale kratšími řidítky, nebo starší Nutt brzdy, případně kratší LED pásky blinkrů a podobně.

Autorizovaný prodejce Amper servis, který poskytuje i záruční a mimozáruční servis, garantuje dodání koloběžky Nami Burn-E 2 Max se všemi vylepšeními. Obdrží-li od importéra koloběžku bez některého ze zmíněných vylepšení, Amper servis na své náklady vylepšení namontuje a teprve poté odesílá zkontrolovanou koloběžku zákazníkovi. Navíc poskytují zdarma i odblokování tempomatu a kickstartu (obě zmíněné byly zrušeny na všech modelech Nami kvůli nařízením EU).

Základní parametry Nami Burn-E 2 Max

Dojezd 150km při rychlosti 25km/h
Výkon3000W, v peaku 8400W
RychlostDo 100km/h
Váha47kg
Přední světlo2000 lumenov
Pneumatiky11 palcové vzduchové bezdušové
BrzdyKotoučové 2x 160mm hydraulické brzdy
Nabíjení6:30 a 12:30hod (2 nabíjecí porty)
Baterie72V 32Ah
Nosnost120kg

Design a konstrukce

Pokud někdo spatří živě Nami Burn-E 2 Max, je mu hned jasné, že půjde o nadupaný stroj. Vzhled koloběžky je masivní a na první dojem velmi pevný a odolný. Pokud jste koloběžku ještě neznali a projde ve vaší blízkosti poprvé, budete mít určitě zvláštní pocity až něčeho velkolepého (mluvím zejména o mužském pokolení).

Na to jak koloběžka obrovsky vypadá, váží pouhých 47 kg, což je i ve srovnání s jinými koloběžkami podobného výkonu opravdu velmi nízké číslo.

Obrázok, na ktorom je trávnik, vonkajšie, cesta, zem

Automaticky generovaný popis

Barevně je koloběžka laděna do černo šedého stylu s prvky leštěné nerezové oceli. Řídítka jsou široká 68 cm ve kterých středu je umístěn velký barevný displej. Pod řidítky se v přední části nachází velké elipsovité světlo o svítivosti až 2000 lumenů.

Řídítka jsou nasazena na relativně tenké tyči řízení, která je však z extrémně pevných uhlíkových vláken a zvládne zátěž až 400 kg. Skládací mechanismus je tvořen kuželovitým ocelovým „zámkem“. Spodek koloběžky je tvořen jednolitým rámem, ve kterém je umístěn široký nášlap.

Obrázok, na ktorom je trávnik, vonkajšie, strom, pole

Automaticky generovaný popis

Velká a široká 11 palcová kola jsou „zavěšená“ na vidlicích s hydraulickým pérováním. Design koloběžky dotváří LED osvětlení téměř kolem celého nášlapu, kde lze přepínat výstražná červená LED světla s oranžovými směrovými světly s postupným rozsvěcováním.

Z designového hlediska mi trošku překáží zadní blatník, který je zbytečně tvořen dvěma částmi což je sice z funkčního hlediska v pořádku, ale vzhledově to mohlo být lépe domyšleno. Design jemně narušuje i tlumič řízení, který vyčuhuje z jedné boční strany koloběžky.

Tlumič je ovšem jen doplňkem zdarma přibaleným ke koloběžce, který si nemusíte namontovat, jeho funkcionalitě se budeme věnovat níže.

Jízdní režimy

Námi disponuje na rozdíl od většiny ostatních koloběžek kromě základních tří režimů Eco, D, S i režimem C a X. V každém z těchto režimů lze upravovat parametry podle potřeby uživatele, jako například nastavení zrychlení na škále od 1 do 5.

Rozdíl v nastavení zrychlení je markantní, kde u jednotky je rozjezd jemný a příjemný, při nastavení pátého stupně vás už pomyslně pořádně „zatlačí do sedánky“, resp. do zadní opěrky nohy :-).

Dalším nastavitelným parametrem je maximální rychlost, které koloběžka může dosáhnout při daném režimu, zůstatek baterie, při kterém se má koloběžka přepnout do ekonomického módu pro šetření baterie a mnoho dalších.

Při ekonomickém módu je rychlost omezena na 25km/h. Zrychlení je na nejnižším stupni, což znamená, že se ani začátečník nemusí bát jízdy na koloběžce. V tomto módu je také možné rychlost upravit na vyšší, avšak nejvýše na 40% z maximálního výkonu koloběžky.

Dynamický mód je ideální mód pro souvislou delší jízdu například po hrázi, kde se nacházejí i pomalejší jezdci a tedy musíte dávat pozor jestli vám někdo neskočí do cesty. Akcelerace je na stupni 2 a maximální rychlost je 60km/h.

Sportovní mód, v jehož rámci je možné zrychlení na úrovni 3 a rychlost 80km/h již začíná v jezdci vzbuzovat adrenalin a následně i velký požitek z jízdy. Doporučuji na něm jezdit již zkušenějším uživatelům, kteří mají alespoň nějakou praxi s jízdou na elektrických koloběžkách.

Uživatelské módy C a X jsou přednastaveny jako nejsilnější, ať už jde o zrychlení (C-4, X-5), nebo maximální rychlost, u obou je to 100km/h. Jak jsem již zmiňoval, uživatelé si dokážou tyto parametry upravit podle svých potřeb.

Výkon a maximální rychlost

Testoval jsem maximální rychlost, kterou koloběžka dokáže vyvinout a jízdu do kopců. Moje váha is příslušenstvím v době jízd byla něco nad 90kg a venku bylo 15 stupňů. Koloběžka se zapnutým turbem na nejsilnější úrovni a režimu X se mnou vytáhla 93km/h (na rovné hladké cestě, jemný vítr).

Námi Burn-E 2 Max bez problémů zvládne jakékoli kopce. V jedné z jízd jsem stoupal k horárně v Krasňanech a na úsecích, kde lidé raději sjíždějí z kol a dokončí kopec pěšky, jsem na ekonomickém režimu bez nejmenších problémů šel rychlostí 18km/ha při přepnutí na režim D mě koloběžka vystřelila 50kou vpřed (stále na stejném strmém hoře).

Ukázkou síly je i zrychlení, které je velmi silné a je stále citelné i při vyšších rychlostech. Při plném zatlačení akcelerátoru z místa musíte být velmi dobře zapřený o zadní opěrku konstrukce, abyste rozběh ustáli.

Udávaný výkon 8400W ve špičce pokládám po těchto testech za naprosto reálný a v podstatě maximálně dostačující. Větší výkon by již nebyl žádným způsobem v běžných podmínkách využitelný.

Obrázok, na ktorom je zem, vonkajšie, doprava, položené

Automaticky generovaný popis

Dojazd

Dojezd jsem testoval dvakrát. Podmínky byly stejné jako při testování výkonu zmiňovaného výše. V první jízdě jsem se zaměřil na dojezd při maximální rychlosti bez turba, tedy zhruba 75km/h.

Celá jízda probíhala na hrázi po rovince, kde jsem zpomaloval minimálně, jen při obíhání kvůli bezpečnosti. Prošel jsem 52km, po kterých se mi koloběžka při 2% baterie přepnula do ekonomického módu a na rychlost 15km/h.

Ve druhé jízdě jsem zvolil ekonomičtější jízdu a při průměrné rychlosti cca 43km/h s režimem D se mi podařilo ujet 95km. Výrobcem udávaný dojezd je 150km při průměrné rychlosti 25km/h, což jsem sice nezkoušel, ale z výsledků jízd, které jsem absolvoval, si myslím, že není přehnaný.

Používání koloběžky

Skládání koloběžky je trošku složitější, nejprve se uvolní zabezpečovací páčka, poté se odkroutí a povytáhne sklápěcí zámek a následně se koloběžka složí. Někomu by se to mohlo zdát zdlouhavé, ale pravdou je, že koloběžka dokáže být složena do 20 sekund. Skládací mechanismus je utvořen z pevné oceli, která ochraňuje řídítka před jejich roztřesením, s čímž mají problémy mnohé koloběžky.

Stojan koloběžky se dává docela těžko dolů, nicméně na druhé straně jsem měl z něj pocit že je opravdu pevný, stabilní a nemá problém koloběžku udržet.

Obrázok, na ktorom je cesta, zem, vonkajšie, zaparkovaný

Automaticky generovaný popis

Manipulace s koloběžkou mimo jízdy je samozřejmě nemotorná a těžkopádná, což je pochopitelné vzhledem k velikosti stroje. Nakládání do auta může být také problém a bude zapotřebí ve většině případech složit i zadní sedačky auta.

Osvětlení

Přední světlo o síle 2000 lumenů se nachází těsně pod spojením tyče s řidítky, což zajišťuje jasné a dostatečně daleké osvětlení vozovky nebo jiné cesty, po které se jezdí. Koloběžka disponuje také zadním světlem, osvětlením rámu a směrovkami.

Obrázok, na ktorom je trávnik, vonkajšie, zbraň, zaparkovaný

Automaticky generovaný popis

Brzdy

Kombinace přední a zadní hydraulické kotoučové brzdy spolu s motorovým brzděním je dokonalá. Brzdové kotouče 160 mm jsou dostatečně velké na to, aby se stíhaly dobře chladit. Zastavení koloběžky bylo opravdu velmi pohotové a necítil jsem žádné nepříjemné trhání bržděním motorů.

Brzdění motorem navíc používá rekuperaci, což znamená, že se energie vytvořená například. sjezdem z kopce ukládá, což vám sice reálně až tak mnoho „šťávy“ nepřidá, ale je příjemné cítit pomoc motorů při brždění.

Obrázok, na ktorom je zem, vonkajšie, motocykel, doprava

Automaticky generovaný popis

Displej

Vodotěsný LCD displej má velikost asi jako platební karta a má velmi mnoho nastavení, což znamená detailnější přizpůsobování parametrů koloběžky, jako je např. síla akcelerace, různé nastavování limitů, rekuperace, tempomatu a podobně.

Na této zobrazovací jednotce je viditelných množství informací. Kromě základních jako je samozřejmě rychlost, stav nabití baterie, zvolený jízdní režim a různé informační ikonky (zapnuté směrovky, tempomat, rozsvícená světla atd.), dokážete sledovat např. i teplotu kontrolerů, průměrnou rychlost, dosaženou maximální rychlost, aktuální spotřebu energie, aktuální trasa a celkový nájezd.

Velice pěkně je zpracován i ukazatel aktuálního výkonu/zatížení koloběžky. Displej je slaběji viditelný na přímém slunci.

Komfort jízdy

Nášlap koloběžky je brutálně široký a dlouhý, naprosto dostatečný k tomu, abyste si mohli nohy uložit podle vašeho pohodlí. Perfektní je zadní opěrka na nohu svařená ke konstrukci, kde si lze opřít nohu o nižší či vyšší příčku.

O komfort jízdy se starají 11 palcové vzduchové pneumatiky v kombinaci s předním a zadním hydraulickým odpružením. Už při prvním kontaktu s koloběžkou jsem zjistil, jak skvělé odpružení Nami má a je opravdu na jiné úrovni oproti ostatním elektrokoloběžkám. Stačí si jen vyložit jednu nohu na nášlap a koloběžka okamžitě klesne o pár mm.

Obrázok, na ktorom je motocykel, vonkajšie, cesta, trávnik

Automaticky generovaný popis

Rozsah pružení je obrovský ai při skákání po koloběžce jsem necítil spodní doraz, jen postupné ztlumení skoku. Při přechodech přes dlažební kostky, kořeny stromů v chodnících a jiné nerovnosti se přenášely otřesy do řídítek minimálně a jízda byla dokonale komfortní.

Odpružení lze nastavit otočným kroužkem, kde F znamená rychlejší mačkání hydrauliky, čímž je jízda měkčí, a S je pomalejší mačkání, tedy tvrdší jízda. Otáčení řídítek u zatáček je trošku těžší než u jiných koloběžek, ale jde jen o věc zvyku, protože jsem si to po více jízdách ani neuvědomoval.

V balení ke koloběžce byl rovnou i tlumič řízení (třeba dát pozor, není v základní výbavě u každého prodejce), který zamezuje tzv. kol. wobblingu, tedy třesení řidítek při vyšších rychlostech.

I na něm lze nastavit tuhost, je však třeba počítat s tím, že čím tužší tlumení, tím těžší půjde otáčet řidítka. Jeho nastavení jsem volil před samotnou jízdou, pokud jsem plánoval jet vyššími rychlostmi, nastavil jsem si tužší tlumič a naopak, pokud jsem plánoval ekonomičtější jízdu, tlumič jsem nastavil na minimální odpor.

Akcelerátor

Samostatný odstavec si zaslouží akcelerátor koloběžky. To byla druhá věc, která mě po dokonalém odpružení na koloběžce velmi překvapila. Akcelerátor je řešen dlouhou páčkou pod rukojetí. Páčka se ovládá palcem, nemačká se shora dolů, ale po takovém horizontálním oblouku.

Páčka má obrovský rozsah, největší jaký jsem měl zatím možnost vyzkoušet na elektrických koloběžkách. Díky tomuto rozsahu dokážete perfektně ovládat a udržovat rychlost. Rukojeť můžete stále pevně držet a ani po delší jízdě jsem necítil žádné bolesti nebo nepříjemné pocity v ruce a prstech, jelikož v každé části rozsahu páčky cítíte palec v jeho přirozené poloze.

Na dosah palce máte také ostatní ovládací prvky jako směrovky, světla a zvonek. Všiml jsem si v některých diskusích na internetu, že ne každému takový akcelerátor vyhovuje, ale mně sedl na 100%.

Obrázok, na ktorom je trávnik, vonkajšie, zbraň

Automaticky generovaný popis

Tempomat

Výborný je také tempomat, který je opět odlišný od dalších koloběžek. Neaktivuje se automaticky po několika sekundách, ale nastavujete si jej manuálně na ovladači. Pluskem a minuskem si umíte zvyšovat nebo snižovat nastavenou rychlost (pohyb o 5 km/h), případně po vypnutí tempomatu jej umíte opět obnovit na poslední zapamatovanou rychlost.

Jediný problém je, že tento tempomat nedostanete v základu koloběžky, resp. jsou zakázány EU směrnicí, takže tempomat byste už neměli vidět na žádné nové koloběžce, ne jen na Nami. Dá se to však řešit přehráním firmware přes autorizovaného prodejce Amper servis (jak jsem zmiňoval na začátku článku). Já jsem obdržel již verzi s nahraným tempomatem.

Verdikt

Komfort jízdy bude zřejmě největší faktor, který by vás mohl přesvědčit o koupi koloběžky Nami Burn-E 2 Max. Takový dokonalý pocit z jízdy jsem u jiné koloběžky neměl, a to mi pod rukama přejely stroje od Laotie, Techlife, Zero, Vsett nebo Dualtronu.

Cena koloběžky není nejmenší, nicméně to co všechno dostanete opravdu stojí za to. Zde přikládám odkaz přímo na detail produktu – Elektrická koloběžka Nami Burn-E 2 Max. Vřele doporučuji koloběžku alespoň vyzkoušet, pokud zvažujete koupi takového stroje.

Můžete tak učinit například. přímo u společnosti Amper servis, kde si koloběžku umíte zdarma vyzkoušet, případně i pronajmout na celý den nebo víkend. Amper servis je autorizovaným prodejcem i servisem značky Nami, veškeré záruční i pozáruční opravy vyřídíte přímo u nich.

VÝHODYNEVÝHODY
Skvělé odpružení (zatím nejlépe jaké jsem zkoušel)Náročnější otáčení řídítek
Výborné osvětlení a viditelnostLCD displej slaběji čitelný na přímém slunci
Množství pokročilých nastavení parametrů koloběžkyManipulace s koloběžkou mimo ježdění
Možnost úpravy jízdních režimůTěžší nakládání do auta (potřebný větší kufr nebo sklopení sedánek)
Stabilita i ve vysokých rychlostech 
LCD displej se spoustou informací 
Spolehlivé brzdy 
Pohodlný akcelerátor s velkým rozsahem 
Výkon a dojezd 
Zrychlení 
Vzduchové velké pneumatiky