Překvapivé elektrifikační plány BMW

BMW umožnilo novinářům a veřejnosti nahlédnout do svých plánů pro blízkou i vzdálenou budoucnost. Zachytili jsme to nejzajímavější.

Bavorská automobilka zveřejnila svůj postoj vůči elektromobilitě a veřejnosti odprezentovala své plány už v roce 2017, v tiskové zprávě ale vynechali velmi mnoho informací. Až šéf vývoje Klaus Fröhlich nedávno uvedl více detailů na pravou míru. Vyjádřil se k budoucnosti dieselových, benzinových, hybridních i elektrických motorů. Důležité je říci, že plány BMW neovlivní pouze modelovou řadu BMW, ale také MINI a možná Rolls-Royce.

Súvisiaci obrázok
BMW iNEXT | Zdroj: BMW

Tisková zpráva z roku 2017

BMW Group ohlásila svůj pozitivní postoj vůči elektrické a hybridní pohonné jednotce v červnu 2017. Zpráva nás informuje o tom, že: „Každý stávající i každý plánovaný model všech našich značek může být elektrifikovaný hybridní či plně elektrickou pohonnou jednotkou,“ a dodává, „Tyto elektrifikované modely přijdou v příštích letech a budou se prodávat bok po boku se svými spalovacími ekvivalenty. „

Ve zprávě dále společnost informuje o plně elektrickém třídveřovém MINI, které přišlo na trh v minulém roce. Zajímavým faktem je však vyjádření se k původu elektrického motoru použitého v elektrickém MINI. BMW prohlásilo, že všechny elektrické motory se budou vyrábět přímo v Bavorsku a pak budou dovezeny do Spojeného království, kde se jen vloží do automobilu. To je velmi nečekaný postup, neboť hlavním argumentem v reklamní kampani pro MINI ve Spojeném království je právě fakt, že MINI je celé postaveno „doma“.

Také se můžeme dočíst, že od roku 2021 se bude v továrně v Dingolfingu (Německo) vyrábět vedle stávajících hybridních verzích modelů BMW 5. série a 7. série novinka BMW iNEXT. Futuristický model iNEXT by měl být plně elektrický crossover, který podle svůj BMW natrvalo nově vymezují tuto kategorii vozidel.

Neobjasněné informace

Po tiskové zprávě jsme se více než 30 měsíců nedočkali žádného oficiálního stanoviska, které by blíže popsalo plány týkající se již existujících spalovacích agregátů. Také chyběly informace ohledně elektrifikace modelů Rolls-Royce, vzhledem k tomu, že Rolls-Royce, stejně jako MINI, je dceřinou společností BMW Group. Elektrifikace modelů Phantom či Cullinan by mohla představovat revoluci v segmentu luxusních automobilů.

Slova Klausa Fröhlicha

Šéf vývoje bavorské automobilky nedávno prohlásil, že se drží plánů z roku 2017. Ty však nejsou známy veřejnosti v své celé šířce. Toto tvrzení následovaly věty, které nikdo nečekal: „Zaplavte nimi Evropu, ale Evropané je nebudou chtít kupovat.“ Řeč je o elektromobilech. Fröhlich pokračoval: „Co oni (environmentalisté) nepochopí, je to, že evropský zákazník není připraven riskovat a koupit elektromobil, protože chybí infrastruktura a trh elektrických aut z druhé ruky není dostatečně prozkoumán.“ Tvrdí, že BMW se snažilo prodávat elektromobily v Evropě, ale poptávka nebyla dostatečná. Plně elektrickou modelovou řadu, bez spalovacích motorů, očekává nejdříve za asi 30 let.

Ztráta velkých spalovacích motorů

Pokračoval však slovy, která uklidnila nadšence elektromobility. Mluvil o tom, že elektrifikace musí být postupná a přímo úměrně s ní je třeba budovat dobíjecí infrastrukturu. Dále se věnoval faktu, že 12 a 10 válcovým motorům od BMW už odzvonilo a totéž se chystá pro 8 válcové agregáty. Největší motory od BMW v budoucnu budou benzinové šestiválce a dieselové čtyřválce, protože dieselový šestiválec je, podle jeho slov, zbytečně drahý a neefektivní. Namísto těchto pohonných jednotek prý BMW bude cílit více na hybridní trh.

Světový trh s elektromobily

Také řekl, že zbytek světa se nestaví k elektromobilům tak skepticky, jako Evropa. Vyzdvihl zejména Čínu, která bude v budoucnu prý spoléhat zejména na elektromobily, a to především ve svých metropolích. Kromě toho zmínil pozitivní postoj Američanů, ze západního i východního pobřeží k elektromobilitě, také však podotkl, že střed USA zůstane věrný spalovacím motorům Poslední tématem, ke které se Fröhlich vyjádřil byly nákladní a užitková vozidla. Věří, že je důležité, aby se snížily právě jejich emise. Budoucnost přepravní logistiky však nevidí v bateriemi napájených tahačů, ale spíše ve vodíkových článcích, neboť jsou lehčí a umožní tak převoz většího nákladu.