Maserati chce do roku 2030 skoncovat se spalovacími motory

Elektrické modely od Maserati budou označeny přívlastkem Folgore. Prvním z nich bude kupé GranTurismo Folgore, které se představí v roce 2023.

Automobilka Maserati plánuje uvést na trh plně elektrické verze každého ze svých modelů do roku 2025 a do roku 2030 se bude nabízet řada plně elektrických vozidel, to znamená, že od roku 2030 automobilka nenabídne žádný vůz se spalovacím motorem.

Elektrické modely budou označeny přívlastkem Folgore. Prvním z nich bude kupé GranTurismo Folgore, které se představí v roce 2023. Později v letošním roce bude následovat verze GranCabrio kabriolet.

Třímotorové hnací ústrojí nové verze Folgore poskytne více než 1 200 koňských sil s časem z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy a maximální rychlostí přes 300 km/h.

Revoluce v nabíjení elektromobilů?

Automobilka se zmínila io „špičkovém“ nabíjení, které umožňuje 800-voltová elektrická architektura pomocí invertorů Formule E. Maserati již potvrdilo, že v roce 2023 vstoupí do série elektrických závodů Formula E.

Maserati Folgore
Maserati Folgore, zdroj: Motor1.com

Elektrická verze SUV Grecale přijde také v roce 2023. To znamená, že bude debutovat přibližně rok po benzínové verzi, jejíž představení je naplánováno na 22. března.

Elektrické verze sportovního auta MC20, SUV Levante a sedanu Quattroporte pak přijdou do roku 2025. Maserati však neplánuje elektrickou náhradu za sedan Ghibli.

Maserati Folgore
Maserati Folgore, zdroj: Motor1.com

Maserati bude mít přístup k novým modulárním platformám STLA od konglomerátu Stellantis. Modely GranTurismo/GranCabrio, Grecale a MC20 Folgore budou využívat platformy specifické pro Maserati.

Není jasné, zda Levante a Quattroporte EV budou následovat tuto strategii, nebo zda budou využívat platformy STLA.

Maserati Folgore
Maserati Folgore, zdroj: Motor1.com

Elektrické modely Folgore jsou součástí většího úsilí o elektrifikaci ze strany mateřského konglomerátu Stellantis, který pokračuje navzdory zjevné ambivalenci generálního ředitele Carlose Tavarese.

Dříve řekl, že výroba EV stojí asi o 50 % více než auta se spalovacím motorem – což je prémie, kterou je obtížné přenést na zákazníky.