Laotie T30 Roadster: Novinka výrobce se zajímavými parametry

Laotie T30 Roadster je nejnovějším počinem výrobce. Za cenu necelých 30 000 korun nabízí poměrně zajímavé parametry. V tomto článku se na ni podíváme blíže.

Laotie T30 Roadster je nejnovějším počinem výrobce. Za cenu necelých 1 100 eur (asi 30 000 korun) nabízí poměrně zajímavé parametry. V tomto článku se na ni blíže podíváme, zhodnotíme si ji, a řekneme si i její pozitiva a negativa.

Pokud tě článek zaujme, můžeš si pomocí odkazu a slevového kuponu níže koloběžku objednat 🙂

ELEKTRICKÁ KOLOBĚŽKALAOTIE T30 ROADSTER
LINKPRO OBJEDNÁNÍ KLIKNI SEM
CENA1 078 EUR / 27 650 CZK
KUPÓNBGLTT30PLCZ

Jedná se o oficiálního prodejce Laotie koloběžek. Nákup je bezpečný a ověřený mnoha zákazníky včetně nás. Koloběžky jsou zasílány z Polského skladu, přičemž aktuálně trvá doručení cca 5 dní. Žádné další poplatky při doručení již neplatíš.

Rychlé doručení, ale poškozená krabice

Koloběžka Laotie T30 Roadster byla doručena z PL skladu, cca týden po vytvoření objednávky. Dovezl ji UPS kurýr, přičemž celkové balení mělo váhu až 44 kg. To už je opravdu váha, zvláště pokud jde o koloběžku.

Balení Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Krabice byla pořádně poškozena, přičemž koloběžce se naštěstí nic výrazně nestalo. Samozřejmě, pár malých škrábanců na pár místech, ale to je téměř u každé čínské koloběžky, která není prémiová, popřípadě není od nějakého renomovaného výrobce typu Xiaomi/Ninebot.

Balenie Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

V balení najdeme kopec molitanu a folie, ve které je zabalena samotná koloběžka a příslušenství. Koloběžka je samozřejmě ve složeném stavu. V balení dále najdeme 58.8V/2A nabíječku, 2x klíček, 2x omezovač rychlosti na 25 km/h, multiklíč pro rychlý servis šroubů koloběžky a samozřejmě stručný manuál.

Co udělat jako první po rozbalení koloběžky?

Laotie T30 Roadster má stejně jako její větší bratr Ti30 Landbreaker řídítka na představci. Znamená to, že nejsou přivařeny jako například. u modelu ES10, ale odděleně. Tím pádem je lze je kdykoliv odmontovat a vyměnit za lepší, širší, užší a pod. Také lze regulovat jejich výšku podle tvého vkusu.

Koloběžka samotná je však pořádně těžká. Pokud jsi zvyklý na 14 kg Xiaomi, pořádně se zapotíš. Toto, upozorňuji už předem, asi není pro každého nejvhodnější koupě. Koloběžka váží až 40 kg, přičemž její konstrukce je vyrobena ze slitiny hliníku. Nosnost samotné koloběžky je až 200 kg.

Laotie T30 Roadster
Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastnýí

Tím, že je koloběžka ve složeném stavu, se vůbec trápit nemusíš. Stačí, když odjistíš stříbrnou pojistku vedle červené páčky na začátku deku a dáš koloběžku do 90stupňového úhlu. To, že je složená budeš moci i slyšet, jelikož vydá poměrně hlasitý zvuk zacvaknutí.

Následně je nutno řídítka s představcem nasadit na středovou tyč a připevnit je dvěma šrouby. K tomu se ti hodí praktický multiklíč, který je jak jsem již zmiňoval výše, přímo v balení.

Laotie T30 Roadster
Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Samotná montáž nezabere dlouho. Po tomto kroku stačí už jen zkontrolovat, zda jsou všechny šrouby řádně dotaženy. Samozřejmě, všechny prvky na řídítkách jako přepínání ECO/TURBO/SINGLE/DUAL, displej s plynem, ovládání světel, brzdy apod. si můžeš také pro co největší komfort jednoduše pomocí šroubů přizpůsobit podle sebe.

Nastavení samotné řídící tyče, resp. její výška se nastavuje pomocí kovové kuličky, kterou stačí zmáčknout, vysunout nebo snížit tyč a kulička do předem připravené drážky zapadne. Dříve je třeba samozřejmě odjistit pojistku tyče, pokud ještě není, jinak s ní nepohneš.

Sportovní design a hliníkové tělo

Design T30 Roadster není popravdě řečeno ničím výjimečný. Pokud se pohybuješ ve světě elektrických koloběžek, zejména těch generických čínských, jistě víš, že takto vypadá pomalu každá druhá koloběžka. Jediným dá se říci charakteristickým rysem je obrovská přední vidlice.

Laotie T30 Roadster
Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Koloběžka je laděna do černočervené barevné kombinace, přičemž působí vcelku robustně. Model se prodává s 10“ bezdušovými pneumatikami, přičemž si lze vybrat mezi silničními nebo terénními. Ty jsou dostatečně široké a při jízdě krásně přilnou o chodník či cestu.

Podvozek koloběžky činí přes 20 cm, čili jakýkoli terén či vyšší obrubníky jí nebudou dělat žádný problém. Určitě tě potěší také celoodpružená konstrukce. Vpředu najdeme již výše zmíněnou ikonickou obří vidlici, přičemž v zadní části je pérování řešeno pružinou bez krytu.

Laotie T30 Roadster
Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Pružení je poměrně měkké a to i při menší váze jezdce. Nerovnosti tlumí koloběžka vcelku dobře. Co určitě je třeba udělat, záleží však kus od kusu, je promazání zadní pružiny. Ta má už z výroby tendenci vrzat.

Hydraulické brzdy se opravdu povedly

O bezpečí na cestách se starají hydraulické brzdy od značky ZOOM, které najdeme vpředu i vzadu. Fungují opravdu perfektně, přičemž jsou plně nastavitelné. Přece jen, dva 1600 W motory je nutno nějak při rychlosti 60 km/h zkrotit. K dispozici je samozřejmě i elektrická brzda, ale tu moc nedoporučujeme.

Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Řídítka mají šířku až 64 cm a na rozdíl od předchozích modelů jako např. ES10 jsou pevné a nemají tendenci povolování. Důvod šířky řídítek je prostý – je na nich umístěno mnoho prvků. Na pravé straně najdeme kruhový 1,4“ barevný LCD displej spolu s plynovou páčkou.

Dané ovládání je již mnohým jistě velmi dobře známo z ostatních čínských koloběžek. Jako další zde máme přepínač režimů – ECO/TURBO/SINGLE/DUAL, brzdu předního kola a to je pro pravou stranu všechno.

Laotie T30 Roadster
Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Na levé straně se pak nachází druhá brzda, voltmetr se zapalováním (bez nastartování klíčkem se koloběžka nezapne) a ovládání předních světel, bočního RGB LED pásku, předních i zadních směrovek a klaksonu, který je mimochodem extrémně hlasitý. Ve středu řídítek ještě najdeme i šroubovací mechanismus, pomocí kterého lze řídítka rozšroubovat a složit.

Zadní svítidla mohla být lepší

Co se týče samotných svítidel, v tomto případě zde máme tzv. Angel Eyes světla, která dokážou kromě klasického svícení i blikat. Jejich dosah je opravdu vysoký – něco přes 100m.

Klasické zadní světlo zde nenajdeme, ale najdeme zde malá boční a brzdová světla. Ty se nacházejí pod dekem a nejsou moc nápadné. Přes den je vidět opravdu slabě.

Laotie T30 Roadster
Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Což je také velmi slabé, zejména ve dne, jsou směrovky. Ty jsou sice vpředu i vzadu, jsou výrazně a vcelku velké, ale během dne jsou opravdu k ničemu. Za tmy je to však o jiném. Tehdy jsou opravdu použitelné, ale vzhledem k jejich pozici, která je dost nízko, bych se na ně určitě nespoléhal v případě, že jezdíš po silnici.

Vysoký výkon a maximálka až 65 km/h

Samotný displej disponuje 2 tlačítky. Jedno je k přepínání statistik (aktuální nájezd, celkový nájezd, čas od zapnutí koloběžky apod.) a druhé k přepínání rychlostních režimů. Ty jsou 3, přičemž každý je omezen maximální rychlostí.

Jak jsem již výše zmiňoval, koloběžku nastartuješ otočením klíčku v zapalování, tedy stejně jako v autě. Zobrazí se ti aktuální stav napětí baterie. V tabulce hodnot napětí se můžeš podívat, jaké napětí znamená kolik procent baterie.

Laotie T30 Roadster
Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Pro zapnutí koloběžky je následně nutné podržet tlačítko zapínání vedle displeje. Po jeho zapnutí se ti zobrazí aktuální rychlost, rychlostní stupeň, celkový nájezd a samozřejmě také stav baterie. Viditelnost samotného displeje je na slunci poměrně špatná.

Jak jsem již zmiňoval, k dispozici jsou 3 rychlostní stupně. Výkon zůstává u všech režimů stejný, jediným rozdílem je maximální rychlost – 25/50/65 km/h. Samozřejmě, při všech 3 stupních je akcelerace také odlišná.

Dojezd až 120 km. Má to však háček

Výrobce na svých stránkách udává dojezd až 120 km na jedno nabití. Možná si teď říkáš, že to je řádná blbost, ale není. Tedy je v tom malý háček. Tento dojezd dosáhneš pouze za ideálních podmínek, které jsou jen velmi zřídka.

Musí být bezvětří, musíš mít pod 70 kg a jet max. 15 km/h. Teď si asi říkáš, kdo by jezdil s takovou koloběžkou maximální rychlostí pouhých 15 km/h? Zejména když na prvním stupni je maximálka 25 km/h. Tvoje odpověď je správná. NIKDO.

Laotie T30 Roadster
Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Během testovací jízdy byla baterie samozřejmě plně nabitá. Jízda probíhala do té doby, dokud neblikal poslední dílek na displeji. Při jízdě šlo o mix terénu – stezka, terén, kopce apod.

Při průměrné rychlosti 25 km/h se při testu povedl nájezd 100 km se 70 kg jezdcem. To je docela slušné. Je však nutno podotknout, že se jedná také o opravdu velkou baterii s kapacitou 33.6 Ah a napětím 52V. Při průměrné rychlosti přes 50 km/h je třeba počítat s polovičním dojezdem, tedy kolem 50 km. Vše záleží na terénu, hmotnosti jezdce a jakým stylem daný jezdec jezdí.

Nepřekvapí, ani neurazí

Od koloběžky jsem víceméně věděl, co můžu očekávat, konstrukce a design mi byly známy již z předchozích modelů. Pružení ve formě obří přední vidlice jsem však ještě neměl možnost vyzkoušet, ale velmi mile mě překvapila. Pružení jde lehce, dobře absorbuje otřesy a co je hlavní, nebouchá ani nevrže.

Laotie T30 Roadster
Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Výkon je u modelu T30 Roadster více než dostatečný, pro někoho možná až přehnaný. Do města tato koloběžka určitě nepatří. Je velká, těžká a pro ostatní účastníky silničního provozu, resp. chodců je nebezpečná. Váha 40 kg + jezdec a maximálka téměř 70 km/h by dokázala velmi snadno někoho nejen poranit, ale také na místě zabít.

Široká řídítka jsou určitě plusem, ale grip po bocích je méně kvalitní a má tendenci se protáčet. Brzdy jsou opravdu efektivní a obě brzdí parádně. Plusem je pro někoho také elektrická brzda. Plyn není nejjemnější. Navzdory vypnutí agresivní akcelerace má koloběžka tendenci trhat za ruce.

Velká baterie = dlouhé nabíjení

Velká baterie Laotie T30 Roadster disponuje 52V/33.6 Ah baterií. Plně nabitý stav ukazuje na voltmetru napětí 58.8V. Baterie spolu s kontrolery (2x25A) a veškerou kabeláží je uložena a utěsněna (ne však odolná vůči vodě a prachu) pod dekem. = dlouhé nabíjení

Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Nárazy či otřesy by jí neměly vůbec pohnout, čili o její kontakty se bát nemusíš. Pokud bys však chtěl alespoň částečnou odolnost vůči vodě, přístup do deku získáš pomocí odšroubování bočních šroubů umístěných na samotném deku koloběžky.

Výrobce udělal chybu, ale je ochoten ji napravit

Výrobce udává, že plné nabití koloběžky trvá cca 6 hodin. U jedné 2A nabíječky, která se nachází v balení, je to však 12 hodin. Zde výrobce troška pochybil, protože na svých stránkách uvádí čas nabití se dvěma 2A nabíječkami, ale v balení si každý najde jen jednu.

Bateria Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Při celkovém proudu 4A je hodnota 6 hodin reálná. Výrobce je však ochoten zaslat druhou nabíječku zdarma, ale je nutné napsat na podporu zákaznického servisu. Nabíjecí konektory jsou tedy 2, přičemž oba jsou chráněny gumovou krytkou. Jedná se mikrofonní XLR port, který není moc kvalitní, proto určitě doporučuji spíše konektor CNLinko (2 Pin).

Slova na závěr – plusy a minusy

Laotie T30 Roadster mě osobně nepřekvapila, ale ani nezklamala. Jde zkrátka o ověřenou konstrukci a design, který výrobce sice opakuje, ale zjevně to funguje. Výkonu je více než dost, baterie také. Tuto koloběžku spíše doporučuji pro vesničany nebo pro místní, kteří mají mnoho cyklostezek, popřípadě rovinky, po kterých se dá bezpečně jezdit.

Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Určitě ji nedoporučuji do města. No volba je samozřejmě na každém z vás. Plusem je kromě výkonu a baterie také pružení, pneumatiky, a nastavitelné/skládací prvky.

Úskalí Laotie T30 Roadster

Mezi největší minus řadím určitě váhu koloběžky. Je opravdu těžká, až nepraktická. Pokud bydlíš v domě a koloběžku zaparkuješ v kůlně, může ti to být jedno. Pokud však často cestuješ nebo bydlíš v paneláku bez výtahu, právě jsem ti ušetřil skoro 30 000 korun. Nemáš zač.

Dalším mínusem jsou určitě rozměry. Koloběžka je obří a ta přední vidlice tomu opravdu nepomáhá. Konstrukce by mohla být samozřejmě kvalitnější, než třeba na Ninebot či Xiaomi. Co je také minusem, je vrzající tlumič. Ano, lze to velmi snadno a rychle vyřešit nějakou vazelínou či sprejem proti vrzání.

Laotie T30 Roadster, zdroj: vlastní

Lidé však chtějí mít od začátku koloběžku připravenou k jízdě a neřešit něco, co měl výrobce udělat už při výrobě koloběžky. Zajímavostí je, že šroubovací mechanismus řídítek namazaný je. Proč tak neudělal i při zadním odpružení zůstává i nadále záhadou.

Zde se vlastně dostáváme k bodu, že tato koloběžka, stejně jako jiné levné čínské koloběžky nejsou podle mého osobního názoru určeny laikům, ale spíše domácím kutilům. Čínské koloběžky často vyžadují již z výroby nějakou tu údržbu, výměnu dílů, vylepšení nebo obecně nějaký zásah. Samozřejmě druhou možností je pak servis.

Laotie T30 Roadster, zdroj: Youtube.com

Na závěr tedy dodám, že za cenu necelých 1 100 eur se u daného modelu jedná o dobrý poměr ceny a výkonu. Výhodou je určitě také rychlé dodání z PL skladu, což znamená, že ji máš do týdne doma.

Pokud náhodou zvažuješ v dané cenové relaci něco jiného, popřípadě méně výkonnějšího, ale kvalitnějšího, určitě se podívej do facebookové skupiny, kde jsou pravidelně aktualizovány všechny nabídky za nejlepší ceny. Nezapomeň navštívit také AMPER SERVIS, který nabízí kromě množství náhradních dílů a doplňků také renomované značky koloběžek.