Indický Bounce představil elektrický skútr za 450 €

Tento nový elektrický skútr z Indie nejprve překvapí cenovkou a poté zaujme přístupem k baterii. Novinka se dá pořídit již za 450 €, alespoň v Indii.

Pokud si myslíte, že elektrifikované dopravní prostředky musí být nutně dražší, než jejich spalovací ekvivalenty, tak byste měli přehodnotit svůj postoj vůči elektromobilitě. V Indii totiž místní Bounce, který sídlí v Bangalúru, představil elektrický skútr za (v přepočtu) pouhých 450 €. Tato cena je však velmi nízká i na poměry indických elektrických skútrů a mopedů, jelikož je to téměř třetina toho, kolik vás vyjde elektrický skútr od nejbližší konkurence, kterou představuje společnost Ola s modelem S1.

Elektrický skútr Bounce Infinity E1

Bounce je startup z Indie, který zastřešují společnosti B Capital a Falcon Edge, to ovšem ve srovnání s jejich vynikající obchodní strategií není téměř vůbec důležité. Bounce nedávno představil svůj debutový model Infinity E1 – jde o elektrický skútr s extrémně kompetitivní a agresivní cenovkou, jelikož se dá pořídit již za 36 000 indických rupií, což představuje 422 €. Třeba však pamatovat, že tato cena bere v úvahu i státní příspěvek v Indii, který vzhledem k nízké ceně skútru není moc vysoký, a bez něj se pohybujeme kolem částky 450 €.

Zdroj: Bounce

Důležité je ovšem říci, že tato cena platí pouze u varianty bez baterie. Bounce totiž pracuje na něčem jiném – daří se mu budovat battery swap infrastrukturu, která využívá stávající čerpací stanice, ale i malé rodinné podniky, aby pomohly ekonomice. Koncepce battery swap není nic nového a například v Číně na tomto systému funguje NIO, které z tohoto systému těží maximum. Jde o to, že za baterii zaplatíte nějakou část její ceny a používáte ji zcela standardně – nabíjíte ji a jezdíte na ní. Když však přijedete do battery swap stanice, tak Vaši baterii vymění za jiný, plně nabitý kus, přičemž musíte opět zaplatit poplatek za výměnu baterie. Jedná se o velmi chytré řešení dojezdu, které vůbec nevyžaduje, aby majitel strávil hodinu na elektrické nabíjecí stanici.

„Toto zásadně sníží provozní náklady našeho skútru a to až o 40 % v porovnání s běžnými skútry.“

Bounce

Pokud se bojíte, že dostanete baterii v horším stavu a ta později vypoví službu, tak nemusíte. Bounce tento systém testoval a dohromady sesbíraly až 200 milionů kilometrů dat, což jim pomohlo lépe optimalizovat tento systém. Vědí tedy, kdy baterii z oběhu vyřadit a recyklovat, aby takovým a podobným problémům předešli.

Bounce Infinity E1 a jeho parametre

Pokud chcete Bounce Infinity E1 koupit i s baterií, tak se díváme na cenovku kolem 820 € bez jakéhokoli příspěvku. To je stále o více než 40 % levnější než nejbližší konkurence. Bounce ovšem doufá, že se budoucí majitelé rozhodnou pro variantu bez baterie a budou využívat battery swap infrastrukturu. Díky tomu se jim sníží pořizovací cena nového skútru a Bounce získá dlouhodobý příjem i ze skútrů, které mají, řekněme, 20 let.

Infinity E1 však parametry nijak neohromí. Nejvyšší rychlost je pouhých 65 kilometrů za hodinu, což postačuje jen pro městskou jízdu. Zároveň nabízí 85 kilometrů dlouhý dojezd, čímž dále utvrzuje fakt, že se jedná o malý městský skútr. Bounce oznámil, že Infinity E1 přijde v celkem pěti barevných provedeních a bude nabízet možnost úprav na přání. Výrobce také připravil mobilní aplikaci, přes kterou můžete skútr na dálku zamknout nebo odemknout, sledovat či monitorovat jeho parametry a stav.

Toto je jen začátek

Tento skútr dává obrovský smysl v Indii, kde je největší hustota dvoukolých dopravních prostředků po celém světě. Jejich největším konkurentem je místní Ola, nad kterou už nyní vítězí díky nízké cenovce. Infinity E1 lze v Indii objednat již dnes a dodání prvních kusů se očekává v březnu 2022. Dostupnost u nás je otázkou a záleží spíše na tom, zda se najde někdo ochotný tyto skútry importovat. Na našem trhu by však nezažily takový úspěch, jako doma.

„Je to velká věc – nejen pro nás, věříme, že je to game-changer pro celou Indii.“

Vivekananda Hallekere, spoluzakladateľ Bounce

Bounce to s elektromobilitou myslí vážně a společnost oznámila, že pro vývoj jejich dalšího vozu už nyní bylo vyčleněno 100 milionů amerických dolarů. Ten by měl začít příští rok a mnozí už teď netrpělivě čekají, o co půjde.