Hyundai chce přinést extrémně levný elektromobil. Této ceně se nám nechce věřit

Šéf Hyundai Motor Europe - Andreas-Christoph Hofmann potvrdil existenci základního elektromobilu pro Evropu. Bude to ještě chvíli trvat, než se ho dočkáme.

Zatímco Tesla a jiné automobilky nabízejí své elektromobily za desítky tisíc eur, Hyundai se pomalu ale jistě blíží k tomu, aby rozdrtil konkurenci. Nemluvíme úplně o revolučním vozidle, které překoná všechno a všechny, ale o nastavení cen elektromobilů. Automobilka má v plánu nabídnout vozidla za méně než 20 000 €.

Hyundai má svoji vlastní architekturu pod názvem E-GMP – Electric Global Modular Platform. Přestože je škálovatelná, pravděpodobně není vhodná pro vozidlo, které by bylo efektivní náhradou za model i10, který měří jen 3,67 metru na délku a 1,68 metru na šířku. Jedná se tedy o velmi kompaktní vůz.

Hyundai a jejich nová architektura

Znamená to, že Hyundai také vyvíjí novou architekturu kompaktního elektromobilu nebo pracuje na relevantní architektuře jiné společnosti. Dokonce ani existence kompaktních a cenově dostupných elektromobilů není úplně nová. Nicméně, vypadá to tak, že automobilka pracuje na něčem kompaktním a elektrickém, o čemž se snad brzy dozvíme více.

Hyundai
Hyundai, zdroj: motor1.com

Pokud má Hyundai pokračovat v efektivní konkurenci v Evropě, bude potřebovat cenově dostupný a kompaktní elektromobil. Nebude to mít jednoduché, protože konkurence nespí. Volkswagen Group plánuje v roce 2025 uvést na trh kompaktní cenově dostupné elektromobily.

Šéf Hyundai Motor Europe – Andreas-Christoph Hofmann potvrdil existenci základního elektromobilu pro Evropu. Bude to ještě chvíli trvat, než se ho dočkáme.

Elektromobil pod 20 000 eur?

„Každý v tomto odvětví ví, že cílem tohoto druhu vozidla je cenový strop 20 000 eur,“ řekl na kongresu Automotive News Europe v Praze s odkazem na cílové ceny pro kompaktní elektrická vozidla.

Hyundai
Hyundai, zdroj: motor1.com

I při nižší cenovce automobilka stále očekává, že auta budou mít nízkou ziskovost kvůli jejich nízké ceně a technickým problémům spojeným s elektrifikací kompaktních vozů. Hofmann také prozradil, že mají v úmyslu uvést do roku 2030 v Evropě dalších 11 plně elektrických vozidel.

Ty budou následně doprovázet již existující kompaktní crossover Ioniq 5 a nedávno představený sedan Ioniq 6, který má přijít do Evropy koncem roku. Do Evropy by se měl rovněž dostat i nadcházející model Ioniq 7, nicméně ten bude primárně určen pro americký trh.