Elektrokolobežka VOLTAIK MGT 350: Překvapí dojezdem i výkonem

Hledáte vhodnou elektrokoloběžku do města i do terénu? Co takhle vyzkoušet VOLTAIK MGT 350. Sami uvidíte, že koloběžka umí příjemně překvapit.

Dostala se mi na pár dní do rukou elektrická kolobežka VOLTAIK MGT 350, od společnosti Street Surfing. Koloběžka působí jako přímá konkurence oblíbené značky Xiaomi, také slibuje silný výkon a dojezd až 30 kilometrů. Pojďme se na ni tedy podívat o něco blíže.

Voltaik MGT 350 a design

Koloběžka přichází ve dvou barvách, v černé a bílé. Jednou z prvních věcí, které si člověk při nastoupení na koloběžku všimne, je LCD displej. Displej slouží k zobrazení základních informací, jako je rychlost, režim jízdy, připojení Bluetooth a stav baterie. Baterii zobrazuje v pěti tyčinkách, z nichž každá představuje 20 %. Na pravé straně řídítek se nachází ovladač rychlosti a na levé straně máme páčkové brzdu, zvonek a úchytku na složení koloběžky. Setkáváme se zde konkrétně se zadní kotoučovou brzdou, jejíž dopomáhá přední elektronická brzda, což zvyšuje efektivitu brzdění a zabraňuje rychlému opotřebení brzdových destiček.

Koloběžka má přední světlo bílé a zadní červené, které slouží i k upozornění okolí o brzdění. Koloběžka se dá poskládat velmi snadno, jen jedním klikem nad předním kolem. Na rozdíl od koloběžek Xiaomi se zde setkáváme s odpružením zadního kola a plnými ANTI DEFEKT koly HONEYCOMB. Plné kola na hrbolech se sice více třepou ale zajišťují kompletní ochranu před defektem. Hmotnost koloběžky je 14 kilogramů a díky svému celkovému zpracování se bez problému vejde do bytu tak, aby nezabrala polovinu obývacího pokoje.

Výkon a dojem z jízdy

Koloběžka disponuje 350 W motorem se dvěma jízdními režimy a maximální rychlostí 25 km/h. Maximální rychlost a výkon koloběžky lze změnit dvěma způsoby, a to přepnutím režimu přímo na řídítkách nebo přes aplikaci. Z mé zkušenosti koloběžka působila pevněji než koloběžky Xiaomi a díky zadnímu odpružení byla jízda pohodlná i navzdory plným ANTI DEFEKT kolům, přes které jsou nerovnosti a kamínky cítit více než při běžných kolech s duší.

Její výkon byl při mých sedmdesáti kilogramech dostačující i do kopce. Akcelerace a tah koloběžky by se dal porovnat s modelem Xiaomi Pro s 300W motorem. Samozřejmě, se snižujícím se levelem baterie se zmenšuje i výkon koloběžky. Je to zapříčiněno funkcí inteligentního snižování výkonu, která upozorňuje jezdce na nutnost dobití baterie. Koloběžka si sama ubere výkon a díky tomu se vám nestane, že by se najednou jen tak vypnula na nedostatek energie. No i navzdory této funkci si při 10 % baterie na rovince, sice s pomalejším rozběhem, ale přece, uměla udržet rychlost 18 km/h.

Baterie

Koloběžka má Li-lon baterii, která se plně nabije do 8 hodin. Připojení pro nabíječku se nachází na levé straně nášlapné desky a nabíječka upozorní na plné nabití zeleným světýlkem. Výrobce slibuje na jedno dobití dojezd až 30 kilometrů. Podle mé zkušenosti jde o cca 24 kilometrů na plném režimu a opravdu kolem 30 kilometrů na šetřícím režimu. Je však třeba počítat s tím, že vliv na dojezd mají různé faktory, jako například váha jezdce, složitost terénu, venkovní teplota a podobně. Každopádně v tomto ohledu koloběžka očekávání naplnila.

Aplikace pro Voltaik MGT 350

VOLTAIK přichází i s aplikací dostupnou pro Android a také pro iOS. Spojení s koloběžkou probíhá přes Bluetooth a spárování trvá pár sekund. Celá aplikace je velmi jednoduchá a člověk se v ní hned zorientuje. Najdete v ní informace o přesném stavu baterie, tachometr, možnost změny jízdního režimu, nebo snížení maximální rychlosti. Přes aplikaci si umíte koloběžku i zablokovat a pokud tak učiníte, koloběžka zablokuje kola a nebude se dát vypnout, dokud ji přes telefon opět neodemknete. Aplikace dále nabízí technické specifikace, informace o ujeté vzdálenosti a délce jízdy.

Shrnutí

VOLTAIK mě svým zpracováním mile překvapil. Koloběžka je snadno uskladnitelná, ale i přesto na silnici působí pevně a bezpečně. Její maximální rychlost je na jízdu do města absolutně dostačující a díky zadnímu odpružení je celá jízda o kousek příjemnější. Baterie naplnila slova výrobce, při mé váze 70 kg byl dojezd 24 km na plném režimu a něco přes 30 na šetřícím režimu. Koloběžka se dá sehnat za cenu 9 500 korun a podle mého názoru je to skvělá volba pro někoho, kdo hledá rychlý způsob dopravy po městě.