Elektrokolobežka od Audi

Audi plánuje vlastní elektrickou koloběžku s téměř astronomickou cenou. Zač si účtují tak mnoho? To se dozvíte v tomto článku.

Audi konceptem elektrokolobežky odpovídá na posun trendů směrem k multimodální přepravě. Tato koloběžka je produkt, který kombinuje vlastnosti elektrické koloběžky a skateboardu. A možná ji bude dokonce automobilka dávat zdarma.

Zdroj: Audi

Vize elektrické koloběžky e-tron

„Elektrickou koloběžkou Audi e-tron se snažíme vyhovět cílové skupině zákazníků, kteří se většinu času pohybují v městském prostředí ekologicky a multimodálně, a kteří považují styl a funkcionalitu za klíčové parametry,“ říká Thorsten Schrader, projektový manažer mikromobility v Audi.

Jednou z klíčových vlastností koloběžky je to, že ji podle Audi máte kombinovat s ostatními dopravními prostředky – multimodálnost přepravy. Je skladná a můžete ji buď nést v ruce nebo ji táhnout za sebou jako kufr s kolečky. Velký důraz je kladen i na bezpečnost, proto ovládání vyžaduje pouze jednu ruku a druhou můžete dávat signály a znamení ostatním účastníkům provozu.

Kombinovatelnost s produkty e-tron

Audi nechce, abychom koloběžku vnímali jako samostatný dopravní prostředek, ale jako něco, co budeme kombinovat s jejich ostatními produkty z řady e-tron. To naznačuje, že v budoucnu k nim přibudou další, protože dnes je na trhu pouze elektromobil Audi E-tron. Představa Audi je taková, že se elektromobilem dopravíte z jednoho města do druhého, ale v rámci města použijete elektrickou koloběžku. Mluví se dokonce o dedikovaném nabíjecím portu pro koloběžku přímo v kufru elektromobilu.

Zdroj: Audi

Technické parametry

Nejdůležitějším parametrem je dojezd. Audi e-tron koloběžka využívá rekuperaci motoru během brzdění, což znamená, že kinetickou energii přeměňuje zpět na elektrickou. Díky tomu má dojezd úctyhodných 20 kilometrů. Při hmotnosti 12 kilogramů však po této stránce zaostává za konkurencí od Xiaomi a jiných, často i levnějších, alternativ.

Koloběžka je vybavena LED osvětlením zepředu i zezadu, včetně denního svícení a brzdových světel. Kromě toho, v Audi vyvinuli aplikaci, kterou se přes Bluetooth připojíte na koloběžku a můžete si individualizovat jízdní charakteristiku.

Jízdní charakteristika

Nejedná se ale přece docela o koloběžku. Jak jsme již zmínili, je to jakýsi hybrid mezi koloběžkou a skateboardem. Koloběžka prý nabízí sportovní pocit z jízdy a ovladatelnost je velmi jednoduchá, ale může vyžadovat pár minut experimentování. Důležité je mít na paměti, že směr jízdy určujete nohama a nakláněním se, stejně jako na skateboardu. Jedna ruka patří na řídítka a druhá do vzduchu, abyste jí mohli komunikovat v případě odbočování tak, jak předpisy kážou.

Podle slov Audi jsou řídítka na to, aby nabízela akcelerátor na dosah ruky, nezbytnou stabilitu, a displej, ukazující stav baterie. Kromě toho, do řídítek umístili i baterii.

Když jsou 2 kola málo

Netradiční elektrokolobežka nás nepřekvapí pouze nestandardním ovládáním, ale i počtem kol. Místo dvou má čtyři. Automobilka tvrdí, že koloběžka se nepohybuje jen dopředu, ale její skvělé jízdní vlastnosti se projeví zejména v ostrých zatáčkách. V případě, že Vás ovladatelnost zradí nebo jste přecenil své schopnosti, je koloběžka vybavena i hydraulickou brzdou.

Jak ji získat

Audi zvažuje, že elektrickou koloběžku bude dávat zdarma jako dárek k nákupu jejich elektromobilu Audi E-tron. Pokud však neplánujete nákup nového elektromobilu, tak Vás bude koloběžka stát 2 000 € (Téměř 55 000 Kč) . Je to hodně, a oproti konkurenci se cena zdá být neodůvodněná. Koloběžky s větším dojezdem se dají koupit již za 500 € (Téměř 14 000 Kč). Zde pravděpodobně platíte za značku a můžete očekávat nadprůměrné zpracování, i když k tomu se ještě společnost nevyjádřila. S nákupem si počkáte do konce roku 2020.