Audi plánuje do svých elektromobilů zakomponovat 5G technologii

Audi by chtělo do roku 2024 přidat do svých automobilů 5G připojení. Zlepšená konektivita bude znamenat lepší výkon softwaru, vylepšenou navigaci, atp.

Některé chytré telefony dodnes nedisponují 5G technologií a už zde máme společnost Audi, která by chtěla do roku 2024 přidat do svých automobilů 5G připojení. Zlepšená konektivita bude znamenat lepší výkon softwaru, vylepšenou navigaci a rychlejší možnosti streamování hudby a videa.

To s sebou přináší vyšší rychlost sítě novým modelem vozů s pokročilejšími softwarovými potřebami než analogová auta v minulosti. Přichází také, když automobilky zkoumají nové technologie, jako je komunikace mezi vozidlem a vším (V2X), která by mohla v budoucnu zvýšit bezpečnost a kvalitu jízdy.

Audi se do bezdrátových sítí pouští s vysokým sebevědomím

Společnosti Audi a Verizon, které na tomto projektu společně pracují, tvrdí, že plánem je přinést technologii 5G Ultra Wideband do modelového roku 2024. Vylepšená konektivita připraví půdu pro nové funkce, jako jsou rozšířené mobilní služby, nové asistenční funkce pro řidiče a inovace umožňující konektivitu pro automatizovanou budoucnost jízdy.

Audi prezentovalo svoji pozici jako jeden z prvních výrobců automobilů, kteří zavedli Wi-Fi ve vozidle, jakož i konektivitu 4G LTE, počínaje modelem Audi A3 v roce 2015.

U 5G jde o pátou generaci celulární technologie, má potenciál být 100krát rychlejší než 4G LTE. Pro mnohé majitele chytrých telefonů je to smíšená síť. Budování infrastruktury trvá déle, než se původně očekávalo. Většina chytrých telefonů, které tvrdí, že používají 5G, není o nic rychlejší než 4G.

Audi 5G
Audi 5G, zdroj: AudiMediaCenter.com

Audi bylo také jednou z prvních společností, které experimentovaly s komunikací V2X. Zároveň demonstrovali novou funkci, která umožňuje jejím autům komunikovat s městským dopravním systémem a vytvářet inteligentní předpovědi o dopravních podmínkách.

Podle společnosti zejména komunikace mezi vozidlem a infrastrukturou přináší špičkový technologický lesk na přístrojový panel. Zároveň pomáhá prodávat předplatné balíčky potřebné pro přístup k novým funkcím.

Jiné automobilky se také snaží neusnout na vavřínech

Automobilový průmysl však vyvíjel technologii V2X pomalu a zavádění probíhalo po částech. Mercedes nainstaloval zařízení V2V do třídy E 2017 i do třídy S 2018.

General Motors také představil V2V v Cadillacu CTS v roce 2017. Jiní výrobci automobilů začali pozorně zkoumat novější technologii zvanou celulární V2X (C-V2X), využívající stávající mobilní sítě pro odesílání komunikace.

Cadillac CTS, zdroj: Automagazin.sk

Komunikace mezi vozidly probíhá pomocí výměny dat. Všechno to probíhá bezdrátově přes nelicencované spektrum nazývané pásmo DSRC pomocí technologie podobné Wi-Fi.

FCC vyčlenila spektrum v pásmu 5,9 GHz speciálně pro tento účel. Je určeno pouze pro použití pro aplikace typu vozidlo ke všemu (V2X). To zahrnuje spojení vozidlo-vozidlo (V2V), vozidlo-infrastruktura (V2I) a vozidlo-chodec (V2P).

Budoucnost by měla přinést několik vozidel s 5G technologií

Jiní výrobci automobilů také uzavírají dohody o zavedení 5G do svých vozů. Minulý rok uzavřely General Motors a AT&T podobnou dohodu o vybavení všech vozů Chevrolet, Buick, Cadillac a GMC modelového roku 2024.

Audi říká, že je připraveno spolupracovat se státními ministerstvy dopravy, poskytovateli infrastruktury a poskytovateli technologií na vývoji přímé komunikace C-V2X. Jedná se o technologii, která dokáže ochránit zranitelné účastníky silničního provozu včetně chodců, školáků, posádek údržby silnic a cyklistů.